Gezocht persbelangstelling

albertmotar
Topic Starter

Gezocht persbelangstelling

#1 , 04 jan 2008 21:09

Forumbezoekers,

Naar aanleiding van de correctionele dagvaarding van mijn ex (vrouw)
stelde ik mij de vraag hoe ik de pers aanwezig zou kunnen krijgen op het proces?
De dagvaarding gaat uit van de Procureur. Ikzelf word gevraagd om mij
burgerlijke partij te stellen met een schadevergoeding.
Via de aanwezigheid van de pers hoop ik dt de zaak een voorbeeld wordt
voor andere personen die eveneens het slachtoffer zijn van het niet
respecteren van het bezoekrecht.
Graag wat meningen en sugesties.
De zaak komt voor op 21-01-2008

AM

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rambina

#2 , 04 jan 2008 22:16

mss eens een mail sturen naar de verschillende kranten of TV zenders..
justice will be done

Creatief

#3 , 04 jan 2008 23:53

Ik wil er mij niet mee moeien, maar ik stel me de vraag wat je hiermee verdient? Indien je kinderen hebt, dan dragen deze kinderen het krantenartikel dagelijks in hun zware rugzak mee.

De pers kan erg hard zijn. Je mag de tekst nog voorschrijven, maar dit wil niet zeggen dat die woorden zo de drukpers opgaan.

Ik zou je aanbevelen goed na te denken over de stap, die je nu wil zetten. Je mag me een "bemoieial" noemen, maar toch ...

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 05 jan 2008 00:44

nogmaals ... het is geen bezoekrecht !

pers is daar niet voor geintreseerd
De strafrechter schuift het een en het ander op de lange baan door nog een (sociaal)onderzoek lings of rechts te gelasten (om o.a. te zien hoe de situatie heden is).
Daarna volgt
a) opschorting van straf >> de dader wordt niet gestraft
b) Een voorwaardelijke straf
c) een effectieve (gevangenis)straf

In geen enkel geval verandert er iets omdat "effectieve" gevangenisstraffen niet worden uitgevoerd. Als de voorwaarden nogmaals geschonden worden zal er allicht nog niets gebeuren, tenzij dat het aantal klachten niet meer op 1 hand te tellen is dat men terug in gang schiet (maar tegen dat daar terug een proces van komt ben je allicht de moed verloren)

Wil je de krant halen? (zelfs 2x) Verkleed je dan als Vader Abraham en klim op het richel van het gerechtsgebouw met een spandoek.

De 2de keer dat het in de krant komt is je veroordeling

Hier is Substituut Procureur Generaal Nadia De Vroede over het woord (2min41) http://www.youtube.com/watch?v=-wjIvz6xrXk

Wat mij betreft is het fout dat de media hier zo weinig aandacht besteed omdat zo niemand echt gevoelig wordt (lees gestraft wordt) voor deze problematiek (juist Mevr. De Vroede sprak over 20 duizend klachten/jaar !)

Als een vader zijn dochter verkracht dan is het ook best dat hierover bericht wordt in de krant.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 05 jan 2008 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 05 jan 2008 01:00

Indien je kinderen hebt, dan dragen deze kinderen het krantenartikel dagelijks in hun zware rugzak mee.
reden genoeg om de dader te straffen, uiteraard nadat men (en dat is altijd zo) een hele reeks pistes heeft bewandeld of gepoogd hebben dit te doen. Veel beter is politie ter plaatse (in de eerste plaats om te bemiddelen), lukt dit niet dan dient men rechtstreeks contact op te nemen met de magistraat van dienst welke zeker na een 2é keer de onwillige ouder laat oppakken. In de praktijk zal dit betekenen na een gesprek met de onderzoeksrechter "vrij onder voorwaarden" (helaas past men deze techniek heel zelden toe )

RR

Terug naar “Echtscheiding”