omgangsregeling

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

Re: omgangsregeling

#16 , 11 jul 2017 07:43

heeft iemand een idee of een wijziging van de omgangsregeling uit de oorspronkelijke akte aan bepaalde vormvereisten moet voldoen
& aan welke dan
het zou een soort van bijvoegsel zijn bij de akte die nu neerligt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 sep 2017 12:00

geen idee of dit al dan niet een juridische vraag is: de kinderen weigeren op dit moment om met hun vader te communiceren via skype
het is een pijnlijke situatie waar ik niet goed weet hoe mee om te gaan
volgende heb ik reeds gedaan: met de kinderen voorbereid waar ze het met hun vader kunnen over hebben als ze met hem bellen, als antwoord op hun beklag "ik weet niet wat zeggen tegen hem", ervoor gezorgd dat ze over de landsgrenzen heen samen kunnen online gamen (dat hebben ze een tijd gedaan maar willen ze nu ook niet meer), en hun blijven stimuleren om contact te nemen/ houden via whats app en skype maar momenteel weet ik even niet meer wat gedaan, ze weigeren om zelfs nog voor de computer te komen zitten om hun vader te zien
op zo een momenten probeer ik de situatie wat te "verzachten" voor de vader, door te zeggen dat ze misschien wat tijd nodig hebben, te zeggen dat ze van hem houden (wat ook zo is) maar ook dat weet ik niet of ik daar goed aan doe
misschien is dit eerder iets voor houvast

eylis
Berichten: 8840

#18 , 17 sep 2017 12:30

inderdaad: op "houvast" kan je daarover debatteren. Dit is een sociaal-opvoedkundige vraag die je beter stelt op maatschappelijke fora mbt opvoeding, co-ouderschap ed, denk ik.

Reclame

laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#19 , 17 sep 2017 18:46

Of voor Odos, hun facebookpagina is actiever dan het houvastforum. www.facebook.com/groups/odosvzw

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#20 , 30 apr 2018 22:17

beste,
de eot akte is sinds lang neergelegd maar wegens allerlei administratieve obstakels is er nog geen vonnis.
Ik heb me bij een advocate geïnformeerd om eventueel de stap te zetten naar een eoo maar dit werd me in eerste instantie afgeraden omwille van nieuwe te verwachten administratieve moeilijkheden daar mijn man nu in een ander land woont.
Mijn man houdt zich totaal niet aan de onderling gemaakte afspraken.
Aangezien de kinderen hun vader zeer weinig zien ben ik bereid me flexibel op te stellen maar ik vind dat er toch een minimum aan afspraken moet zijn.
De vader verandert het uur van de kinderen te komen ophalen naargelang het hem uitkomt (komt plots een uur vroeger dan afgesproken), hij brengt ze ook niet terug op het afgesproken uur, vandaag bracht hij ze een half uur later terug zonder me iets te laten weten vooraf, eerder kwam hij drie uur te laat op het communiefeest waarop ik hem, voor het plezier voor de kinderen, had uitgenodigd
Hij is nu een aantal dagen in Belgie en hij ziet de kinderen nu overdag. Ik heb echter graag duidelijkheid over het aanvang- en einduur en heb graag dat dat dan onveranderd blijft, overmacht uitgezonderd. Verlang ik hier te veel?
De oudste heeft grote toetsen deze week, die meetellen voor zijn rapport maar "zijn huiswerk maken moet nu maar wijken "omdat de papa nu hier is en eind deze week niet meer"
Ik begrijp dat ik niets kan doen zolang er geen vonnis is en ik ben echt bereid om samen te werken rond een goede omgangsregeling maar ik vind het zeer moeilijk worden op deze manier.
Hij weet nu nog niet wanneer hij onze kinderen al dan niet in de grote vakantie wenst te komen halen, misschien in juli, misschien ook niet.
Als ik het goed begrijp kan ik niets doen zolang er geen vonnis is.
Ik vrees dat eens het vonnis er is hij ook gewoon zijn zin gaat blijven doen. Wat doe ik dan? Ik wil dat de kinderen hun vader zien maar graag volgens vooraf gemaakte afspraken. Heeft iemand hier advies?
Dank alvast.

Franciscus
Berichten: 38590

#21 , 01 mei 2018 21:30

Als hij niets laat weten of geen beslissing neemt of beter samen met u neemt dan is er niets. U moet niet op hem blijven wachten.
U maakt uw afspraken en geeft die aan hem door. Geen reactie binnen de 10 dagen zal het zo zijn. Dat hij dan niet kan op de andere momenten dat is dan pech voor hem.
U omschrijft dat best 'iets' anders - stabiliteit voor de kinderen en goede afspraken.
Is hij er niet op afgesproken moment + academisch kwartier dan hoeft u zelfs niet thuis te blijven.
Is de alimentatie afgestemd op feit dat vader hier niet woont? en u dus quasi 24/7 voorkinderen zorgt?

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#22 , 02 mei 2018 10:21

Dank Fransiscus.
En kan dit nu al? Kan dit al nu er nog geen vonnis is?
Ik 'hoor' steeds maar weer dat ik niets kan zolang er geen vonnis is...

Terug naar “Echtscheiding”