volmacht op zichtrekening

gentlesuzy
Topic Starter

volmacht op zichtrekening

#1 , 03 jan 2008 16:08

mijn vriend heeft nog een volmacht op de zichtrekening van zijn ex , nu is mijn vraag als zei schulden maakt op die zichrekening hij mede verantwoordelijk is om die mee af te lossen of dat enkel voor haar rekening komt ! mits zei die volmacht niet op zegt ! en hoe kan hij zelf die volmacht dan teniet doen , want op de bank zeggen ze dat enkel zei die kan stop zetten !kan dit dan eventueel via een aangetekend schrijven ?

groetjes

suzy :wink:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 03 jan 2008 18:01

Ik veronderstel dat er een wettelijke echtscheiding is gevolgd. Zorg in eerste instantie ervoor dat dat op de bank geweten en geregistreerd is.
Laat de bank officiëel weten dat hij afziet van de volmacht , dat kan.
Van zodra er een echtscheiding is , hebben zij wettelijk niets meer met elkaar te maken : eventuele schulden die zij zou maken , kunnen niet bij hem teruggevorderd worden. Een volmacht op de bank heeft daar zelfs niets mee te zien.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

gentlesuzy
Topic Starter

#3 , 03 jan 2008 19:15

Ik veronderstel dat er een wettelijke echtscheiding is gevolgd. Zorg in eerste instantie ervoor dat dat op de bank geweten en geregistreerd is.
Laat de bank officiëel weten dat hij afziet van de volmacht , dat kan.
Van zodra er een echtscheiding is , hebben zij wettelijk niets meer met elkaar te maken : eventuele schulden die zij zou maken , kunnen niet bij hem teruggevorderd worden. Een volmacht op de bank heeft daar zelfs niets mee te zien.
thanks..
ze waren samenwonend maar niet getrouwd hoor !

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”