echtscheiding in nederland

ikke 36
Topic Starter

echtscheiding in nederland

#1 , 01 mar 2006 09:16

ik ben in 2003 getrouwd in belgie met een nederlander, ikzelf ben belgische, we zijn nu 1.5 jaar uit mekaar en hij heeft de scheiding aangevraagd in nederland en die is op 25 oktober uitgesroken.
nu heeft hij onlangs de akte van de scheiding gekregen, maar ik weet van niks, wat moet ik nu verder doen, want ik ben nog steeds getrouwd inbelgie, hij dus niet in nederland.bij het gemeentehuis kunnen ze me niet verder helpen, is er iemand die me kan helpen met wat ik verder moet doen om zo snel mogelijk toch gescheiden te zijn voor belgie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 01 mar 2006 09:38

Art. 24. ? 1. De partij die een beroep doet op de erkenning van een buitenlandse rechterlijke beslissing, of de uitvoerbaarverklaring ervan vordert, moet de volgende stukken overleggen :
1? een uitgifte van de beslissing die volgens het recht van de Staat waar zij is gewezen, voldoet aan de voorwaarden nodig voor de echtheid ervan;
2? in geval van een verstekbeslissing, het origineel of een voor eensluidend verklaard afschrift van het document waaruit blijkt dat het stuk dat het geding heeft ingeleid of een gelijkwaardig stuk volgens het recht van de Staat waar de beslissing is gewezen aan de niet verschenen partij is betekend of ter kennis gebracht;
3? enig document op grond waarvan kan worden vastgesteld dat de beslissing, volgens het recht van de Staat waar zij is gewezen, uitvoerbaar is en betekend of ter kennis gebracht is.

? 2. Bij gebreke van overlegging van de in ? 1 vermelde documenten kan de rechter een termijn voor de overlegging ervan bepalen, of gelijkwaardige documenten aanvaarden of, indien hij zich voldoende voorgelicht acht, van overlegging vrijstellen. (16 juli 2004,Internationaal Privaatrecht)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”