deurwaarder over de vloer

Qbek
Topic Starter

deurwaarder over de vloer

#1 , 06 sep 2016 13:23

Ik heb vandaag een deurwaarder over de vloer gekregen.
Vriendelijke persoon die me aanmaant om rondom de 500€ te betalen.
Echter wanneer ik om uitleg vraag waarom en hoe ze aan dit bedrag komt antwoord ze "voor het niet opvolgen van een vonnis".
Echter in haar papieren die ze afgeeft zitten er 2 vonnisen maar totaal geen uitleg hoe ze aan dat bedrag komt of waar dit bedrag op staaft.
Ze zegt voor meerdere informatie moet je naar het kantoor bellen.
Dat doe ik dus.....echter kunnen ze me daar ook niet helpen.
Volgens dat kantoor heeft mijn ex een rekening doorgezonden waar de berekening niet van klopt en dit heb ik bewezen.
Zij is van een andere mening en haar advocaat heeft een deurwaarder ingeschakeld.
Volgens het kantoor moet tegenbewijzen sturen via mail naar hun zodoende de procedure "stopt".
Is dit volgens jullie genoeg?Kan ik iets meer doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 08 sep 2016 11:38

“Art.1386.Vonnissen en akten kunnen alleen ten uitvoer worden gelegd op overlegging van de uitgifte of van de minuut, voorzien van het formulier van tenuitvoerlegging dat de Koning bepaalt.”(Gerechtelijk Wetboek).

‘Echter in haar papieren die ze afgeeft zitten er 2 vonnisen’

“Art.1395.Alle vorderingen betreffende bewarende beslagen ,middelen tot tenuitvoerlegging...worden gebracht voor de beslagrechter. De opheffing van een beslag gelegd vóór de toekenning van de opschorting van betaling kan daarentegen worden verleend door de rechtbank bevoegd inzake de verzoekschriften tot gerechtelijke reorganisatie. Deze vorderingen worden ingesteld en behandeld zoals in kort geding, behalve in die gevallen waarin de wet bepaalt dat zij worden ingesteld bij verzoekschrift...”(Gerechtelijk Wetboek).

Betaal onverwijld aan de gerechtsdeurwaarder wat u NIET betwist en vraag schriftelijk aan de beslaglegger(=diens advocaat)een verantwoording voor het verschil tussen wat u niet betwist en de bedragen van het beslag. Stuur kopie aan de gerechtsdeurwaarder. Wend u tot de beslagrechter bij ontbreken van een tijdige en afdoende verantwoording.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Qbek
Topic Starter

#3 , 19 sep 2016 14:42

Dank u voor u antwoord.
Ik krijg gelijk omtrent de kosten.de kosten van.mijn ex worden.niet aangerekend.
Echter tot mijn verbazing vragen zij mij om de kosten van de deurwaarder te betalen???!

Kan dit?

Reclame

Qbek
Topic Starter

#4 , 20 sep 2016 13:02

Update;

De kosten die werden gevraagd van de deurwaarder (ex) klopten niet.
Ik heb daar een mail gestuurd met de bewijzen dat het gevraagde bedrag niet klopt.
Terwijl betaal ik aan mijn ex de normale buitengewone kosten.Op de betalingen staan de vermeldingen van de facturen
Nu krijg ik een mail van de deurwaarder dat de kosten van mijn ex betaald zijn en dat ik de deurwaarder kosten moet betalen.
Echter...de kosten zijn niet betaald.Ik heb gewoon de recente betalingen gedaan.
Mijn ex verwart deze betalingen.
Ik heb nu opnieuw een mail gestuurd naar de deurwaarder dat de betaalde kosten niet voor hen waren...
Nu ben ik aan het afwachten op reactie.
Moet ik bovenop de mails nog iets anders doen?

Qbek
Topic Starter

#5 , 04 okt 2016 14:32

Update:
Vandaag een aanmaning gekregen van de deurwaarder om rondom de 600€ te betalen.
Bij een telefonisch contact meld de deurwaarder dat er fouten staan in het dossier en dat het gevraagde bedrag niet klopt..
Echter,ik moet toch betalen.Mijn ex blijft bij haar standpunt en de deurwaarder vordert blindelings...
Ik heb nu rondgevraagd wat ik op dit ogenblik kan doen.
1.Aangetekend schrijven en vermelden dat ik een beslagrechter zal contacteren.
2. indien geen reactie naar een beslagrechter gaan

Echter word me gezegd dat het best is om een advocaat bij de hand te nemen voor een beslagrechter,omdat het eigenhandig bijna onmogelijk is.

Graag jullie mening over deze.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 okt 2016 16:13

Betalen en dan beginnen discuteren en terugvorderen. Zal u alvast minder kosten.

sennawoef

#7 , 10 okt 2016 15:06

Betalen en dan beginnen discuteren en terugvorderen. Zal u alvast minder kosten.
Is dit mogelijk?
Wij hebben ook zoiets voor en moeten kosten betalen aan de GDW die eigenlijk niet correct zijn. Beslagrechter is te omslachtig en kost ons nog veel meer geld uiteindelijk.
Binnenkort komt de zaak voor de familierechtbank, kan je dan bvb. deze onterechte kosten terugvorderen?

Qbek
Topic Starter

#8 , 14 okt 2016 12:34

Is dit mogelijk?
Wij hebben ook zoiets voor en moeten kosten betalen aan de GDW die eigenlijk niet correct zijn. Beslagrechter is te omslachtig en kost ons nog veel meer geld uiteindelijk.
Binnenkort komt de zaak voor de familierechtbank, kan je dan bvb. deze onterechte kosten terugvorderen?
Bij mij is er een GDW van uit Gent aan de deur geweest.
Ik heb deze gemeld dat zowel datgene hij vraagt niet in het vonnis staat en dat zijn berekening niet klopt (2+2 is nog altijd 4 in mijn ogen).
Echter een week later kreeg ik terug een betaling in de bus,ditmaal 100€ meer op de rekening...
Na telefonisch contact werd mij gezegd dat de rekening toch moet vereffend worden of deze nu klopt of niet!!
Het is schrijnend hoe een GDW zo te werk gaat en met welke blunders deze over de vloer komt.
Ik heb nu een advocaat onder de arm genomen.Tijd zal uitmaken hoe het verder verloopt.

sennawoef

#9 , 17 okt 2016 10:33

Is dit mogelijk?
Bij mij is er een GDW van uit Gent aan de deur geweest.
Ik heb deze gemeld dat zowel datgene hij vraagt niet in het vonnis staat en dat zijn berekening niet klopt (2+2 is nog altijd 4 in mijn ogen).
Echter een week later kreeg ik terug een betaling in de bus,ditmaal 100€ meer op de rekening...
Na telefonisch contact werd mij gezegd dat de rekening toch moet vereffend worden of deze nu klopt of niet!!
Het is schrijnend hoe een GDW zo te werk gaat en met welke blunders deze over de vloer komt.
Ik heb nu een advocaat onder de arm genomen.Tijd zal uitmaken hoe het verder verloopt.
Mijn vriend heeft exact hetzelfde hier aan de hand en moet alsnog de kosten betalen. Hier gaat het over 2 laptops waar nooit enige communicatie over geweest is en waar dan ook geen akkoord voor was. GDW volgt gewoon de opdracht van de advocaat van de ex en houd geen rekening met de omstandigheden. Onze advocaat raad ons aan om de rekening gewoon te betalen omdat een procedure via de beslagrechter erg omslachtig is en heel duur. Er is dan ook nooit een garantie dat je de zaak wint. Ook hij vind dit erg laag bij de grond maar spijtig genoeg is het harde realiteit.

Terug naar “Echtscheiding”