Psychologische problemen

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

Psychologische problemen

#1 , 28 aug 2016 15:04

Ik zal een lang verhaal proberen kort te houden...
Ik heb 2 kinderen,het verhaal hier betreft de jongste die nu 9 jaar is.
De jongste was 1 jaar oud wanneer er een vonnis kwam van de rechtbank waarin stond dat ik maar beperkt mijn zoon mocht zien.
We spreken hier voor tot de leeftijd van 3 jaar maar ettelijke uurtjes per MAAND!!
Als vader van normen en waarden vind ik het belangrijk dat er een band gecreëerd word met je kind,echter denkt er een rechter anders over...
Terwijl word de jongste opgevoed door de moeder....waar het naarmate tijd behoorlijk mis gaat.
Er komt met de jaren psychologen,psychiaters,thuisbegeleiding aan te pas voor mijn jongste.
Naar mijn bescheiden mening kan mijn ex de opvoeding niet aan en verwent ze onze zoon te veel die daardoor "baas in eigen huis"word.
Mijn zoon word op 6 jarige leeftijd van school gehaald om opgenomen te worden voor 8 weken in een instelling zonder mede weten of toestemming van de vader.
Een jaar later moet ik terug voor de rechter verschijnen waarin ook mijn zoon word besproken.Er word een onderzoek ingesteld.
Daaruit blijkt dat het bij de vader goed verloopt,ook op school geen probleem.De problemen doen hem alleen voor bij de moeder.
Ik vraag echter om mijn zoon meer te zien,ook aangezien er bij mij geen problemen zijn.Deze word mij geweigerd,meer nog..
Sinds een paar jaar heb ik hem 2 volledige weekends per maand,deze zijn nu,in het nieuw vonnis,beperkt tot 2 dagen per maand.

Nu heb ik onlangs weer een mail ontvangen dat er weer problemen zijn met mijn jongste en dat mijn ex deze weer wil laten opnemen,ik heb deze geweigerd.
Nu moet ik "weeral" voorkomen omtrent dit probleem.
Hoe kan ik nu een rechter laten inzien dat het probleem niet aan het kind ligt maar aan de opvoeding van deze?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana
Berichten: 396

#2 , 28 aug 2016 18:02

Moeilijk. ...
Wat is de reden waarom je maar 2 dagen per maand met je kind ziet?

Ik vrees dat je nu niet in de positie bent om te veel te 'eisen'. dwaarsliggen bij elk voorstel van je ex zal ook niet helpen bij de rechter....

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#3 , 28 aug 2016 18:16

vrijdag sporten en zaterdag sporten.
Gezien de grote afstand tss de beide ouders kan ik hem niet brengen naar zijn sport.
Dus zie ik hem maar vanaf de zaterdag avond tot zondagavond.

Reclame

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#4 , 28 aug 2016 18:18


Ik vrees dat je nu niet in de positie bent om te veel te 'eisen'. dwaarsliggen bij elk voorstel van je ex zal ook niet helpen bij de rechter....
Maar ik zit wel in een positie waar ik aansprakelijk ben voor de verantwoordelijkheid van een rechter.

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#5 , 26 okt 2016 12:11

update:
Na de eerste zitting moest mijn ex bewijzen op tafel leggen dat het wel nodig was dat mijn zoon moest worden opgenomen.
Zij kon zonder bewijzen geen "exclusiviteit" verkrijgen,voor aan bewijzen te komen had ze 3 weken de tijd.
Op de tweede zitting te Brugge was haar advocaat aanwezig,echter zonder de gevraagde bewijzen.
Ik had ook mails voorgelegd dat psych. niet meewerkte met de vader en dat de gevraagde dossiers niet mochten ingekeken worden door de vader omtrent mijn zoon.
Echter,tot mijn grootste verbazing, heeft de rechter toch toegezegd en heeft zij mijn ex exclusiviteit gegeven.
Het verbaast mij nog steeds dat bepaalde rechters zo laks omspringen met het feit"in het belang van een kind".
Het is schrijnend hoe deze mensen omspringen met verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.

Terug naar “Echtscheiding”