Aanpassing allimentatie

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

Aanpassing allimentatie

#1 , 18 jul 2016 09:59

Ik heb voor mijn oudste week/week verhouding.Alles is geregeld in een vonnis.
Daar staat dat ze de helft van de kindergeld moet doorstorten naar mij,het bedrag staat ook vermeld.
Nu laat ze me per email weten dat ze meer verdient en daarom minder kindergeld krijgt.
Geen probleem en verstaanbaar,echter...
Ze heeft dit in het verleden nogmaals gedaan....een "tijdje" meer verdienen om minder kindergeld door te storten.
Na een bepaalde tijd gaat ze weeral minder werken en krijgt ze weeral meer kindergelden ze laat niets weten,dan ontvangt ze weer meer kindergeld.
Hoe kan ik dit fenomeen stoppen,voorstellen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Madeliefje35
Berichten: 161

#2 , 18 jul 2016 12:16

je krijgt als alleenstaande inderdaad meer kindergeld, maar dat heeft toch niets te maken met het inkomen, meer/minder verdienen. Of ben ik zo verkeerd...
Je kan een attest opvragen bij de instantie hoeveel ze krijgt voor elk kind.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 18 jul 2016 12:24

Het verhoogde kinderbijslag als alleenstaande hangt ook af van de inkomsten, gewone bijslag niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#4 , 19 jul 2016 11:42

Een attest opvragen kan niet......je schendt daarbij de privacy van de moeder.(ook in week/week verhouding)

Madeliefje35
Berichten: 161

#5 , 19 jul 2016 12:31

En toch hebben wij dit kunnen opvragen en gekregen, zelfs 2 attesten ontvangen (kinderen van 2 verschillende moeders).

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#6 , 21 jul 2016 09:08

Ik heb inlichtingen gevraagd om rechtstreeks de helft van kindergeld door te storten naar mijn rekening.
Echter ,volgens de familierechtbank te brugge moet ik en mijn ex daarvoor terug voorkomen.....

Terug naar “Echtscheiding”