kan ik hier iets tegen doen

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

kan ik hier iets tegen doen

#1 , 17 jul 2016 20:55

De papa is quasi altijd te laat bij de overdracht, zeker 's avonds omwille vn verkeer/file/vergeten enzovoort.
Tijdens de schooldagen kan hij perfect om 16u ad schoolpoort staan, ik woon 200m vn school en in vakantiedagen of vrije dagen is hij 10 min te laat - 20 min - tot 45 min. Ook als ik zoontje naar hem moet brengen, met als gevolg dat ik voor een lege deur staat, hij kan ook nooit zeggen wanneer hij exact thuis zal zijn want 't is file

qua uur staat er niets vermeld in de eot gewoon dat hij zoontje dinsdag en donderdag komt ophalen,maar het is een ongeschreven regel tussen ons dat hij op het uur dat school gedaan is, hij in de vakantieperiodes dan ook zoontje komt halen.

Kan ik dat uur laten opnemen in de eot? of ideeën hoe dit praktisch te regelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8852

#2 , 18 jul 2016 11:26

als ik het goed begrijp, is de vader heel vaak te laat als hij jullie zoontje gaat afhalen op school als het zijn verblijfstijd is. Dat is op die momenten in feite uw zorg en verantwoordelijkheid niet. De overdracht gebeurt aan de sqchoolpoort: de vader is op dat ogeblik dan de verantwoordelijke oudr; Ik weet het, je woont dichtbij dus vang je jullie kind dan maar op. Maar eigenlijk verplaats je zelf het probleem van de vader naar jezelf. De vader moet zich organiseren binnen zijn verblijfstijd. Als hij echt een timingprobleem heeft, kan hij jou wel vragen om voor hem in te springen, maar dan zal hij daar iets tegenover moeten plaatsen. Hetzij dat hij je vergoed of een (betaalde) oppas zoekt die dit voor hem wil doen. Maar hij kan zomaar niet vinden dat jij zijn timinprobleem moet oplossen en telkens beschikbaar meot zijn. Het EOT is jammer genoeg wel erg onduidelijk. Je mag echt wel verwachten dat er een tamelijk vast tijdstip voor de kindwissel wordt toegepast. immers: jij hebt ook een leven en een agenda. Ik zou om te beginnen een vriendelijke mail sturen naar de papa met de vraag om hiervoor samen een vaste afspraak op mail te zetten. En dat verblijfstijd echt wel betekent dat de betreffende ouder dan ook zijn/haar afpsraken zelf regelt zonder de andere ouder steeds te moeten laten inspringen.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jul 2016 20:49

Bedankt vr je reactie.

De papa is stipt om 16u op school,als hij zoontje id vakantie de dinsdag ophaalt bij mij is hij steevast te laat...

Ik heb nu wederom een mail gestuurd-vaak gaat het dan goed vr een week of 2 en dan zijn we terug bij af

Reclame

eylis
Berichten: 8852

#4 , 18 jul 2016 21:23

dan laat je volgende keer weten dat je op op zijn afhaaldag om 16:15 thuis vertrekt omdat je dan een afspraak elders hebt. En als de vader niet op tijd is om de zoon af te halen, je je zoontje dan ook meeneemt. Dat gaat dus over slechte gewoontes, vermits hij op tijd als zijn als het school is.

duma
Berichten: 2871

#5 , 19 jul 2016 08:00

Ik vrees dat het niet zo simpel is, aangezien er in het EOT geen uur staat en je dus helemaal niet kan spreken van 'te laat zijn'.
Als de mama een bericht gaat sturen dat ze op dat uur vertrekt en haar kind terug meeneemt als hij niet thuis is, is ze wel heel hard get recht in eigen handen aan het nemen. Ook op de schooldagen geldt hetzelfde: Staat er misschien wel iets in het EOT over dat hij jullie kind aan school gaat ophalen? Of moet hij hem ook bij jou komen halen?

Enige oplossing is zorgen dat er een tijdstip in het EOT komt en dán kan je zaken beginnen afdwingen.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jul 2016 10:24

Er staat id eot idd dat de dinsdag en dond de papa zooontje haalt op school.
De woensdag en vrijdag brengt hij hem naar school,staat ook zo in de eot

Terug naar “Echtscheiding”