alimentatie

barbie
Topic Starter
Berichten: 3

alimentatie

#1 , 12 jul 2016 13:54

Eventjes situatie schetsen : mijn ex (niet getrouwd geweest ) en ik zijn 5 jaar uit elkaar en we hebben 1 dochter die 8 wordt dit jaar. Ondertussen ben ik getrouwd en nog een baby bij van dit jaar.
Mijn ex betaalde de eerste jaren 120 euro alimentatie per maand en nu het laatste jaar 150 euro.
Maar dat is dan ook alles wat hij betaalt.... Hij weigert andere dingen te betalen voor haar zoals schoolrekeningen, kampen, dokter, steunzolen. ...
We hebben alles onderling geregeld dus er staat niks op papier.
Onze dochter is voltijds bij mij en gaat ongeveer 1 weekend per maand naar haar papa en alleen als het hem uitkomt.
Ik heb begin dit jaar een mail gestuurd om onze vakantie Door te geven en de weken dat ze kampen doet om hem de mogelijkheid te geven te kijken wanneer hij ze wil zien deze vakantie maar tot nu toe nog geen antwoord op gehad. Maar dan kan hij bijvoorbeeld plots de donderdag bellen om te zeggen dat hij ze in t weekend wil zien.... dan moeten wij maar opeens onze plannen verzetten? En als ik dan zeg dat dat niet gaat omdat ik t toch wel graag op voorhand weet is hij daar met de verwijten: dat ik zijn dochter afpak enz. ...
Zou het een goed idee zijn om een advocaat onder de arm te nemen om eens alimentatie en bezoekrecht op papier te zetten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2016 14:10

als er niets op papier staat moet hij ook niets... mij lijkt het het veiligste om toch tot een overeenkomst te komen en deze te laten bekrachtigen door de rechtbank (zonder deze bekrachtiging zal je, als je onderling niet meer overeenkomt, niets zijn met de overeenkomst)

barbie
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 12 jul 2016 19:04

En moet dat via een advocaat?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”