dringend: verwaarlozing

sterretje2
Topic Starter
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

dringend: verwaarlozing

#1 , 07 jul 2016 10:46

dag iedereen,

er is een vonnis dat onze dochter om de 14 dagen een weekend bij papa gaat en elke woensdag van 12-18. Het vonnis is er pas sinds 30/06.
Gisteren was de eerste woensdag.
Hij hield zich al niet aan het vonnis. Hij zou onze dochter ophalen in de opvang wanneer hem dat uitkomt, maar in het vonnis staat dat ik ze moet brengen om 12u.
het was de laatste woensdag dat ze naar de crèche ging, vanaf nu is ze telkens op woensdag thuis bij mij. Papa had de crèche leugens verteld dat hij volgens het vonnis om zijn dochter moest komen. gelukkig kon ik vliegensvlug naar de crèche gaan en het vonnis daar afgeven. Er is een PV opgemaakt.

Ik heb ze dan gebracht om 12u. Hij wou ze geen eten geven (dat heb ik op mail staan, ik moest maken dat ze had gegeten). Ik heb dus dat kind om 10u30 al eten moet geven om dan op tijd te zijn om 12u.
Waarna hij dan doodleuk zegt dat hij zelf is gaan eten met zijn zoon (uit een vorige relatie). Ik vroeg waarom zijn dochter dan niet kon mee-eten met hen... zijn antwoord; ik ben geen oppas??!!
Ik heb dat ook allemaal opgenomen dus hij kan niet zeggen dat hij dat nooit heeft gezegd.
Ook heeft hij onze dochter gisteren in de wagen laten slapen terwijl hij was gaan eten met zijn zoon... dat zei hij ook alsof dat doodnormaal was.

Er zijn al maanden problemen wat de verzorging van mijn dochter betreft. Ze moet nog 2j worden en kan dus haar plan nog niet trekken.

Ik heb vele attesten van dokters (waarin staat dat ze beplast is, overstuur, ziek,...), ben naar het CAW geweest voor ouderschapsbemiddeling (hij wilt niet meewerken), ben naar de kinderarts geweest (die ook de vader heeft uitgenodigd om hem aan te manen om te communiceren), kind en gezin is bezig met de situatie,... maar niets helpt.
Ik heb allerlei foto's, filmpjes (waarin je ziet dat ik ze in 'ontvangst' neem en dan direct kijk naar haar kledij waar je ziet dat ze volledig nat is), ze komt uitgedorst en uitgehongerd thuis,.... ik weet niet meer wat ik kan doen.

Er komt een maatschappelijk onderzoek en de zaak komt in oktober weer voor... maar de verzorging van mijn dochter gaat steeds slechter en slechter... ik kan niet meer wachten op de resultaten, het maatschappelijk onderzoek is zelfs nog niet gestart.

Mensen aub help mij... wat kan ik nog doen??? Mijn dochter lijdt er enorm onder!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 29 jan 2017 23:54

Ik zie deze topic nu pas.
Er is dus een sociaal onderzoek opgestart .. wie voert dit uit en wat was het resultaat ... gelet op uw laatste posting over die bacteriën.
Hebt u dat op doktersattesten... en is er ook een 'oorsprong' of mogelijke reden gegeven.
Gezien de nieuwe jeugdzorg wet moet elke instantie rechtstreeks rapporteren aan jeugdrechtbank.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet.
Als vader zich niet aan vonnis houdt steeds aangifte doen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”