Hoe kan ik een verblijfsregeling aanpassen

Bertold
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

Hoe kan ik een verblijfsregeling aanpassen

#1 , 03 jul 2016 17:57

Vier jaar terug ben ik voor de rechter moeten komen op aansturen van mijn ex-partner. De twee kinderen die we samen hadden wilde ze maar om de veertien dagen afstaan voor een weekendje en daar een forse alimentatie bovenop vorderen.
Uiteraard was ik daar als vader allerminst mee akkoord. Ik wilde uitkomen op een 50/50 regeling.
Toen ik voor de balie kwam werkte ik voltijds in het kunstonderwijs (avondonderwijs) en had ik geen sociaal netwerk om de kinderen op te vangen alle avonden dat ik aan het werk was.
Het verdict werd een 4/10e regeling met een kinderrekening waarop beide ouders maandelijks storten.
Mijn situatie is sedert deze uitspraak wel grondig gewijzigd. Ik ben (gelukkig) getrouwd en de kinderen kunnen bijgevolg perfect opgevangen worden. De woonsituatie is meer dan degelijk bevonden in het maatschappelijk onderzoek.
Het probleem met deze ex-situatie is dat er van communicatie of overleg nog altijd geen sprake is. Integendeel.
Kan ik als vader een uitbreiding aanvragen naar een volledige bilocatie-regeling en op welke manier gebeurt dat best?
Als ik nog voor de rechtbank dien te verschijnen doe ik dat graag maar dan zal het wel zonder advocaat zijn. De eerste sessie heeft me 8000€ gekost en dat was dan nog in de periode dat de BTW niet aangerekend werd.
Alle tips zijn welkom. Ik ga ervoor.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jul 2016 08:28

je kan dat altijd proberen wijzigen als er nieuwe omstandigheden zijn. Zonder advocaat zou ik at persoonlijk niet doen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”