Zitting gepasseerd verhoor kind

NotHappy
Topic Starter
Berichten: 191

Zitting gepasseerd verhoor kind

#1 , 30 jun 2016 12:45

Onlangs is mijn zitting gepasseerd op de rechtbank, een van mijn kinderen had gevraagd om een "gesprek" te hebben met mijzelf om zo de scheiding verteerbaar te maken. De rechter benadrukte om dit gesprek te laten doorgaan en hechtte daar veel belang aan. Ik heb daar aan toegegeven (ik had trouwens al een afspraak met de zoon in kwestie) wat de rechter blijkbaar apprecieerde.

De feiten zijn evenwel anders gelopen: daags na de zitting heeft mijn zoon koudweg gemeld dat hij een gesprek niet aan kon en dus de afspraak niet meer wilde. Dus voelde ik me dik bij de neus genomen: op de rechtbank iets gaan beloven en na de zitting het niet uitvoeren.

Bijgevolg meldde ik dat aan mijn advokaat die me zei dat er niets kon aan gedaan worden. Het is in beraad genomen en men kan er niets meer aan veranderen. Bijkomende stukken indienen is niet meer mogelijk, dit melden aan de rechter is ook niet mogelijk.

Wat nu ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jun 2016 20:17

heropening van de debatten vragen als je nieuwe belangrijke elementen hebt...

NotHappy
Topic Starter
Berichten: 191

#3 , 01 jul 2016 20:29

Volgens mijn advocaat kan dit niet meer gezien de zaak in beraad is.
Enige oplossing is na het vonnis opnieuw naar de rechtbank.

Reclame

sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jul 2016 08:29

normaal, zolang er geen vonnis is, kan je de heropening van de debatten vragen... of dat wordt toegestaan hangt van de rechter af. Heb het zelf meegemaakt onlangs.

Terug naar “Echtscheiding”