Meegeven Kids ID

Vifke1978
Topic Starter
Berichten: 16

Meegeven Kids ID

#1 , 29 jun 2016 08:26

Ik ben verplicht het kids ID me te geven met mijn zoontje als die naar zijn vader gaat. Die is op zijn beurt zwaar narcistisch en geeft nooit iets terug.
Heb in het verleden al genoeg meegemaakt, manipuleren, liegen, bedriegen en alles wat ik meegeef krijg ik nooit meer terug, zogezegd heeft hij dit nooit van mij gekregen, terwijl ik het wel op mijn GSM heb staan dat hij dit wel heeft meegekregen!!
Ik wil het kids ID dus niet meegeven. kan ik getuigen (politie of dergelijke) op het moment van overdracht laten vaststellen dat ik het kids ID daadwerkelijk heb meegegeven en dat hij niet, zoals voorheen, kan zeggen dat hij het nooit gehad heeft.
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem.

Vifke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12841

#2 , 29 jun 2016 08:30

Een beetje verregaand misschien, maar u kunt hem altijd laten tekenen voor ontvangst.

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jun 2016 08:37

Inderdaad. Indien er in het vonnis staat dat deze steeds mee moet met het kind, wat ook logisch is, dient dit dan ook te gebeuren. Indien uw man deze niet terug meegeeft dien je naar de politie te gaan om een klacht neer te leggen, meer bepaald "sociaal probleem: niet naleven vonnis". Er zal een aanvankelijk proces-verbaal worden opgesteld door de politie. De volgende keren dat je opnieuw naar de politie gaat zullen zij telkens een nieuw proces-verbaal opstarten en verwijzen naar de voorgaande feiten. Deze kan je dan uiteindelijk gebruiken wanneer je nogmaals naar de rechtbank moet om eventueel het vonnis te laten aanpassen.
De politie zal echter niet komen naar u wanneer je je kind naar de vader brengt. Dit is praktisch onmogelijk en de politie komt niet tussen in een vonnis. Zij kunnen enkel achteraf zaken vaststellen.

Reclame

Vifke1978
Topic Starter
Berichten: 16

#4 , 29 jun 2016 11:33

Het zoveelste Proces-verbaal op rij dan (voor spullen/documenten die niet worden teruggeven of kapot gemaakt)...waar uiteindelijk toch niets mee gebeurt !!
Bedankt voor de reacties en het zal zo zijn dan.
Indien ik het Kids Id niet terugkrijg geef ik het op als gestolen/verloren en ga naar de politie om alsnog een zoveelste PV te laten opstellen.
Ook zal ik proberen een document te laten ondertekenen voor ontvangst..als hij dit al wil ondertekenen, is niet verplicht!!

LeenW
Berichten: 12841

#5 , 29 jun 2016 12:28

Al hij niet tekent, geef je het hem niet mee.

wijtwee
Berichten: 145

#6 , 30 jun 2016 10:05

Ik dacht dat dat niet mocht, dat achterhouden?

LeenW
Berichten: 12841

#7 , 30 jun 2016 10:24

Je houdt het niet achter, hij wil het niet ontvangen.

Vifke1978
Topic Starter
Berichten: 16

#8 , 30 jun 2016 10:36

Ik houd het niet achter..ik wil altijd alles meegeven, maar het probleem ligt hem echter dat hij niets teruggeeft.
Soit, heb een verklaring opgesteld en hopelijk wil hij die tekenen, zo niet...dan rest mij geen andere keus dan het ID mee te geven en te hopen dat ik het terugkrijg! Zo niet, wordt het ID opgegeven als gestolen, simpel! Je oogst wat je zaait!
Bedankt iedereen!

wijtwee
Berichten: 145

#9 , 30 jun 2016 10:40

Ja, nee zo bedoel ik het niet. Ik dacht dat je die steeds moest meegeven, dat die documenten zogezegd "bij het kind horen".
@topic starter: ik zit in hetzelfde geval als jij, dus ik was dit even aan het volgen. Ik stelde mij gewoon de vraag of je die ID inderdaad thuis mocht bijhouden om er zeker van te zijn dat ze niet kijt geraken of niet zouden terugkomen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 30 jun 2016 11:05

Kinderen onder de twaalf jaar hoeven dat hier niet bij zich te hebben, enkel als ze naar buitenland reizen.

http://eid.belgium.be/nl/meer_weten_ove ... de_kids-id
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#11 , 04 jul 2016 08:38

ik zou het niet meegeven...

Terug naar “Echtscheiding”