inkomen / onderhoudsgeld

duma
Berichten: 2871

Re: inkomen / onderhoudsgeld

#16 , 30 jun 2016 14:19

Ik zou hier toch ook een licht positief gevoel bij durven hebben.

En neen, rechter gaan niet altijd zo tekeer, enkel wanneer ze met idioten die hun tijd verspillen te doen hebben of mensen die onder hun plichten willen uitkomen. Wij hebben het ook één keer meegemaakt, omdat de mama weigerde de vader zijn kind te laten zien.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mama485
Topic Starter
Berichten: 55

#17 , 26 jul 2016 11:23

update:
ik heb vandaag het vonnis ontvangen:
ik ik krijg onderhoudsgeld toegekend à 150 euro per kind, per maand, retroactief (tot neerlegging verzoekschrift)
de papa krijgt enkele vegen uit de pan van de rechter (vooral betreffende loze beweringen inzake inkomsten, verblijfplaats e.d., verwijten aan mijn adres en vast blijven zitten in het verleden) en bepaalt dat de kinderen (die nu bij hem op vakantie zijn tot 7/8) 3 keer per week op vaststaande dagen en uren met hem mogen skypen)
maw: er wordt geen enkele verblijfsregeling toegekend.. wat niet zijn vraag, noch de mijne eigenlijk was... is dat niet heel uitzonderlijk??

mama485
Topic Starter
Berichten: 55

#18 , 29 aug 2016 12:45

nieuwe update... de papa heeft beroep aangetekend en stelt nu nog hogere eisen dan in eerste aanleg... besluiten zijn vernietigend naar de familierechter toe... Werkt een Hof van Beroep anders? Kijken zij naar dezelfde argumenten of kijken ze eerder naar de pocedures?
alvast bedankt...
om moedeloos van te worden...

Reclame

mama485
Topic Starter
Berichten: 55

#19 , 16 sep 2016 14:13

toch nog even uppen...omwille van een bijkomende vraag:
de papa woont nu blijkbaar officieel in Duitsland, en vraagt in beroep opnieuw 1 weekend in de maand de kinderen, en dit van vrijdag na school tot zondagavond. Nu verzoekt hij bijkomend dat ik de kinderen kom afzetten op een station in ofwel Nederland, ofwel Duitsland, dat beiden voor mij een uur rijden is. Heeft hij kansen om dit te bekomen? De jongste zit op vrijdagavond al 1,5 u in de bus omdat hij op bijzonder onderwijs zit en de leefgroep op vrijdagavond geen opvang doet, en ikzelf moet werken tot 17u.. Indien de papa naar het buitenland gaat, is het dan niet hij die de grootste afstand zou moeten overbruggen? Wijzelf hebben altijd om omgangsregeling in de vertrouwde omgeving van de kinderen gevraagd..

tianneke
Berichten: 279

#20 , 28 sep 2016 08:28

Heel veel sterkte... ik weet hoe slopend zo'n proces kan zijn. Probeer er de moed in te houden, en doe het voor je kinderen, dat helpt om overeind te blijven.

Succes!

mama485
Topic Starter
Berichten: 55

#21 , 28 sep 2016 11:46

dankjewel... morgen afspraak met Davo, en dan afwachten wat er in beroep gebeurt in Antwerpen..

Terug naar “Echtscheiding”