Dag iedereen
ik heb hier jaren geleden ooit een post gestart ivm het co-ouderschap van mijn dochter en dat dit helemaal niet werkt voor haar.
Nu heeft mijn ex-man, haar vader dit EINDELIJK ingezien en wil graag ingaan op mijn vraag hiervoor. Hij wil echter geen alimentatiegeld betalen wegens zijn schuldbemiddeling situatie, wel nog de helft van alle schoolkosten enzo.
Ik zou dit sowieso graag op papier hebben, zonder advocaten want dat wil hij niet en wil ook niet dat hij "zijn staart intrekt" maar wil wel een goede overeenkomst... Zijn er dingen dat ik niet mag vergeten?
Voorlopig heb ik dit: (zonder namen in dit geval)
Onderstaande partijen komen samen te PLAATS op 9 mei 2016
Moeder: naam + adres
Vader: naam + adres
en komen volgende regeling ivm hoederecht voor NAAM KIND overeen:
1. Moeder krijgt volledig hoederecht over NAAM KIND. NAAM KIND gaat voltijds bij moeder wonen vanaf 01/09/2016
2. NAAM KIND bezoekt haar vader tweewekelijks van vrijdagavond tot zondagavond (Vanaf 09/09/2016) + alle vakanties van meer dan één week worden ook 50/50 verdeeld in onderling overeenkomst.
a. ophalen: Vader haalt NAAM KIND op bij start zijn weekend/vakantie,
moeder haalt NAAM KIND op na weekend/vakantie
b. Extra weekends zijn mogelijk bij uitzonderlijke dagen zoals bv Vaderdag in onderling overeenkomst
3. Wegens de situtatie van vader (schuldbemiddeling) wordt door moeder geen alimentatiegeld gevraagd
4. Vader betaalt echter wel de helft in volgende kosten
a. Algemene ziektezorg, ook tandverzorging
b. Hospitalisatie-opnames, operaties enz.
c. Alle schoolkosten
d. (nog andere kosten dat ik vergeet, was jullie aan denken?
5. Moeder betaalt de kosten voor de registratie van deze onderlinge overeenkomst
Voor akkoord
Vader Moeder
(vooraf gegaan door gelezen en goedgekeurd) (vooraf gegaan door gelezen en goedgekeurd)