Juist apart

Tjakka
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Juist apart

#1 , 18 apr 2016 16:12

Zijn juist apart gaan wonen wachtend op prodeo man woont in gehuurde woning,vrouw verblijft ergens anders.nu heeft man alle nieuwe meubelen vervangen door oude.en kindje is overleden,nu eist man dat hij alles daarvan betaald.man wil alles en vrouw zonder iets achterlaten, financieel leeft de vrouw bijna met leefloon,man is militair in nederland.vechtscheiding hoe kan de vrouw dit aanpakken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 18 apr 2016 16:25

Uw post is voor mij heel moeilijk om te lezen, wegens een gebrek aan hoofdletters en enters.

Wat ik begrijp is dat een man en vrouw die samenwoonden en een kind hadden, nu uit elkaar zijn. ==> waren ze getrouwd? Wettelijk of feitelijk samenwonend?
Het kind is overleden.
De vrouw is uit de woning getrokken die gehuurd wordt => Wie huurt deze woning? Huurcontract op wiens naam? Heeft zij haar domicilie reeds verplaatst?

Wat wordt er geëist dat wie betaalt? Iets ivm het overleden kind, lijk ik te lezen, maar die zin begrijp ik echt niet goed.

Waar wonen zij? In Nederland? Want dan is er www.rechtenforum.nl/

Tjakka
Topic Starter

#3 , 18 apr 2016 17:42

De vrouw is uit de gehuurde woning van de man en door de man uitgezet.
Ze zijn gehuwd.
Vrouw verblijft bij vriendin zonder verplaatsing van domicilie.
Woning is in belgie, alleen man werkt in nederland bij defensie.
Kind is pas overleden en de grafzerk is besteld en deze kosten wil man betalen maar vrouw wil dit niet op die manier vrouw wil elks de helft.
Man heeft het meubilair dat in de woning stond vervangen door oude andere meubilair zelfs de tv.
Welk advies kan de vrouw helpen?

Reclame

duma

#4 , 19 apr 2016 08:55

,1) De man kan de vrouw niet buitenzetten. Haar domicilie staat daar, wat wil zeggen dat het haar gezinswoning is. Ook al staat het huurcontract op naam van de man, hij kan niet zomaar iemand uit zijn verblijfplaats verwijderen. Als het huurcontract op zijn naam staat, zal de vrouw uiteraard degene zijn die moet vertrekken, maar ze moet daarvoor voldoende tijd krijgen en het moet op een correcte manier gebeuren. Als het huurcontract op hun beide namen staat, is het anders.

2) De begrafenisondernemer zal uiteraard de factuur sturen naar degene die de begrafenis besteld heeft. Wie heeft de grafzerk besteld? Hebben ze die samen gekozen?

Ik heb het gevoel dat hier meer aan de hand is dan u vertelt ... ?

Tjakka
Topic Starter

#5 , 19 apr 2016 10:05

Ja ze hebben dat samen gekozen
Ja er is veel meer aan de hand de man is totaal respectloos naar de vrouw die van marrokaanse afkomst.de man wil alles in zijn bezit houden doet heel moeilijk naar vrouw.zijn er concrete dingen die de vrouw kan doen?

Terug naar “Echtscheiding”