wil scheiden

SUZANNA
Topic Starter
Berichten: 81

wil scheiden

#1 , 15 mar 2016 09:58

Ik wil scheiden van mijn man maar ben al 71 jaar wat moet ik doen om snel gescheiden te zijn zonder veel kosten, mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2016 10:39

Wil uw man ook scheiden? Belangrijk om te weten of dit in onderlinge toestemming is of niet. Onder wel stelsel zijn jullie verder getrouwd (wettelijk stelsel, scheiding van goederen, ...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

SUZANNA
Topic Starter
Berichten: 81

#3 , 15 mar 2016 10:51

Of hij wil weet ik nog niet maar voor mij staat het vast, wij hebben een huwelijks contract langst leeft.

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#4 , 15 mar 2016 13:18

goedkoopst is onderling overeen te komen, en gewoon te scheiden. Komen jullie niet overeen zal het veel kosten. Rechters, advocaten, notarissen, die moeten allemaal betaald worden.
Denk ook na wat er na de scheiding komt. Kan u zichzelf financieel onderhouden? Zal u een woning hebben, enzovoort. Scheiden op uw leeftijd is niet zo evident, goed over nadenken...

reintje
Berichten: 86

#5 , 16 mar 2016 12:05

Beste Suzanna, als ik van jou was zou ik al eens langs het OCMW gaan en daar je licht opsteken. OK, het zal waarschijnlijk moeilijk worden, maar dat betekent niet dat je nog x aantal jaar ongelukkig in een relatie moet blijven. Als je man akkoord gaat kan je via een scheidingsbemiddelaar bij (CAW) scheiden.

SUZANNA
Topic Starter
Berichten: 81

#6 , 16 mar 2016 16:13

Bedankt voor de goede raad, ga het zeker doen, MVG

Terug naar “Echtscheiding”