alimentatieaanpassing

Gast
Topic Starter

alimentatieaanpassing

#1 , 24 feb 2006 13:22

Ben in 92 of 93 (zou het moeten opzoeken) gescheiden m?t EOT.
Er werd toen een alimentatie voor de kinderen (2) afgesproken van ? 528 per maand, nog te verhogen met een tussenkomst voor de helft van de school- en ontspanningskosten.
Ondertussen heb ik een faling achter de rug, heb gedurende twee jaar geen vast inkomen gehad, en verdien momenteel enkel (netto) ? 1300 per maand. Trek daar nog huur en nutvoorzieningen af (gemiddeld ? 520 per maand), dan is het plaatje wel compleet...Ik kan die alimentatie dan ook zeer dikwijls niet op tijd betalen, met "aanmaningen" tot gevolg natuurlijk...
Ik weet dat je een aanpassing van de alimentatie kan vragen, heb dat al dikwijls overwegen, maar heb dat steeds uitgesteld, omdat ik wist/weet dat "men" hiermee morele chantage kon en zal plegen, dat blijkt nu al in de teneur van die "aanmaningen"...
Maar goed, nu naar de kern: ik moet die aanpassing eigenlijk wel gaan vragen, want ik kom nauwelijks nog rond. Vraag die echter wel blijft: heeft dat eigenlijk wel zin ? Je hoort immers "woeste" verhalen van rechters die vonissen zonder enig begrip voor de inkomstensituatie van diegene die de onderhoudsplicht heeft.....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 feb 2006 14:58

Mijn ervaring is dat de rechters rekening houden met de financi?le toestand van partijen, maar dat deze partijen dikwijls nalaten duidelijke informatie te geven van hun finanti?le situatie.

Probeer het dus maar, maar geef duidelijke informatie over je finanti?le situatie. Breng je laatste aanslagbiljetten in de personenbelasting bij, de laatste fiche die je van je werkgever ontving om je laatste belastingsbrief in te vullen en tenslotte de loonbriefjes van het afgelopen jaar.

Klachten als: jamaar, hij zegt niet hoeveel vakantiegeld hij krijgt, wat hij krijgt aan eindejaarspremie, aan premies voor nachtwerk enz... komen geregeld voor (we hebben ze hier ook al mogen lezen). Rechters zijn dit beu en sommige vonnissen al: als jij geen open kaart speelt en niet duidelijk zegt wat je inkomsten zijn, dan betekent dit dat je iets te verbergen hebt en geloof ik de tegenpartij wanneer die zegt dat je zoveel verdient ...

scorpioen

Gast
Topic Starter

#3 , 24 feb 2006 18:49

bedankt!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”