buitengewone kost versus onvoorziene uitgave

fara
Topic Starter

buitengewone kost versus onvoorziene uitgave

#1 , 10 feb 2016 10:05

In het vonnis van mijn vriend mbt de buitengewone kosten, wordt vermeld dat hij 0% dient bij te dragen in de buitengewone kosten en zijn ex 100%.
Maar dan stelt het vonnis dat voor wat betreft"onvoorzienbare uitgaven die het gebruikelijke budget voor het dagelijkse onderhoud overschrijden" elk der partijen de helft van de kosten draagt.

Volgens mij is de definitie van buitengewone kosten = onvoorziene uitgave die het gebruikelijk budget voor het dagelijks onderhoud overschrijden.
Maar buitengewone kosten = 0% bijdrage, en onvoorziene uitgaven = 50% bijdrage.

Verwarrend. Waar plaats je nu de vraag tot bijdrage in de kosten voor logopedie en orthodontie ?
Volgens de rechtsleer zijn dit buitengewone kosten. Is dat dan 0% bijdrage of 50% ??

Bedankt voor jullie inzichten !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 feb 2016 15:55

Staat in het vonnis een (limitatieve) lijst van wat de buitengewone kosten zijn?

Mij lijkt dit -afgaande op hetgeen u schrijft- een miskleun die enkel betwisting kan opleveren. Als we dan toch haren aan het klieven zijn tussen buitengewone kosten en onvoorzienbare kosten dan lijken die laatste nog een graadje 'onvoorspelbaarder' te zijn. In die optiek zou ik orthodontie niet als 'onvoorzienbaar' beschouwen. De medische kost ingevolge een ongeval -ik wens het u niet toe- dan weer wel. Maar m.i. is dat zeer glad ijs om over te wandelen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

fara
Topic Starter

#3 , 11 feb 2016 17:43

Nee, er is geen opsomming van buitengewone kost noch van onvoorzienbare kosten. Ik vrees ook dat dit een jammerlijke vergissing is van de rechter.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”