sociaal onderzoek

Marijke
Topic Starter
Berichten: 4

sociaal onderzoek

#1 , 19 feb 2006 19:07

Beste,

Ik had een vraagje, wat houdt het sociaal onderzoek namelijk in en wat is de kostprijs daarvan?
In mijn geval zou dit nodig zijn omdat ik bij de Jeugdrechter een vraag tot wijziging van bezoekrecht van de vader via mijn advocaat wil indienen.
Mijn ex over beschikt over dit bezoekrecht en komt nu al 1 jaar niet meer om onze zoon.
Ik heb wel de exclusieve hoede.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 20 feb 2006 11:10

Het RECHT op persoonlijk contact met het kind, is geen verplichting.

INDIEN dit uw enige motivatie is, dan is uitgesloten dat uw ex dit recht zal ontnomen worden.

sperwer
Berichten: 1155

#3 , 20 feb 2006 13:14

bestaat er niet zoiest al verbreken van bezoekrecht wegens te lange tijd geen kontakt hebben met je kinderen :?:

Reclame

Marijke
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 20 feb 2006 20:26

Beste Lex,

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, ik vraag geen afschaffing van het bezoekrecht, maar het is zo dat mijn zoon zijn vader al 1 jaar niet meer zag en dat zijn vader hem ook niet meer contacteerde.
Ik diende klacht in wegens niet betalen onderhoudsgelden, staat los van het omgangsrecht, dat weet ik wel.Maar ik vermeld dit even, omdat mijn ex door het Parket geseind staat, omdat ze hem niet vinden.
Ik zou niet liever hebben dan dat er weer een regelmatig contact zou plaatsvinden.Maar ik vraag me af of er ondertussen niet ergens een tussenoplossing mogelijk is, teneinde te verkomen dat vb de vader na een aantal jaren terug opduikt en dan zo es even zijn bezoekrecht komt opnemen.vb Een herverzoening ofzo na een tijdje.
Bij deze wil ik u ook vragen vooraleer je zo ongenuanceerd antwoord op het forum of je dit even ter beschouwing zou willen nemen.

Groeten

sperwer
Berichten: 1155

#5 , 20 feb 2006 21:16

als de vader geseind staat bij het parket heb je ook de reden waarom hij geen contact meer opneemt. Hij heeft angst dat het parket hem zal vinden via jou en zijn kind. Je zal dus moeten wachten tot het parket hem heeft gevonden en dan kijken op welke manier je kind terug kan beginnen met zijn vader om te gaan.
Zoekt het parket hem om criminele feiten, zal het eerst nieuwecontact misschien in de gevangenis zijn, is het om andere reden dan kan het eerste nieuwe contact misschien in je eigen huis gebeuren. Maar iemand die wil verdwijnen kan dat gemakkelijk voor zeer lange tijd.
Dus is er een mogelijkheid voor de tussen tijd? Ik denk het niet gewoon eerst afwachten wat het parket doet. en wanneer hij terug boven water komt.

Terug naar “Echtscheiding”