Rechtsreekse dagvaarding door de Procureur

albertmotar
Topic Starter

Rechtsreekse dagvaarding door de Procureur

#1 , 07 nov 2007 20:14

Lezers,

Eindelijk nieuws gekregen van mijn advocate dat mijn Ex rechtsreeks door de Procureur wordt gedagvaard. M.a.w. ze moet op 21-01-07 voor de correctionele rechtbank verschijnen. Ze heeft meermaals inbreuken gepleegd tegen het bezoekrecht die ik had voor mijn kinderen. Ze zal dus moeten terecht staan voor inbreuken op basis van Art 432 … van het SWB. Verschillende PV’s (25), weigering van de kinderen mee te geven met een Gerechtdeurwaarder, het weghouden van de kinderen dit voor meer dan 96 dagen waarvan zelfs ononderbroken voor meer dan 10 dagen en dit zelfs ook meermaals lijkt het voor mij overduidelijk dat dit niet ongestraft kon blijven.
Het parket heeft ingezien dat dit geen enkelvoudig voorval was maar het wel degelijk haar bedoeling is om de band tussen mij en de kinderen te verbreken. Laat ons nuchter blijven en hopen dat de Rechter de Procureur volgt en een degelijke toepasselijke straf uitspreekt . Wat zou een Rechter vonnissen indien de zaak omgekeerd zou zijn ? Een vonnis is een vonnis.
Via het dossier ter griffie zal ik met mijn advocate proberen te weten te komen wat de strafklacht inhoud en wat de bijhorende straf kan zijn. Tevens kan ik mij dan burgerlijk partij stellen al is dit belangeloos voor mij in deze zaak. Wat verplaatsingskosten van en naar de politiediensten en dit voor het schamele bedrag van om en bij de 1000 Euro.
Het belangrijkste voor mij zijn de kinderen en het vonnis waar eenieder zich moet houden ook al ben je een vrouw. “Allen gelijk voor de wet.”
Bijkomende vraag : “ Zijn er mensen onder Jullie met een gelijkaardig dossier zo ja wat was dan uitspraak en resultaat hiervan (duur enz)“
Momenteel ben ik in het bezit van vier gelijkaardige dossiers waarin zware celstraffen en boetes werden uitgesproken. (effectieve celstraffen van 1 jaar en geldboetes tot 25.000 Euro.
Via dit forum zal ik zeker het resultaat posten om anderen te helpen.
Reeds dank zelfs aan hen die de zaak op de voet volgen en zelfs zullen bijwonen .
Blijven positief denken …. :)

AM

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 08 nov 2007 08:24

Code: Selecteer alles

art. 432SW§2 § Indien de schuldige het minderjarige kind meer dan vijf dagen verborgen houdt voor degenen die het recht hebben het op te eisen of het minderjarige kind onrechtmatig buiten het grondgebied van het Koninkrijk vasthoudt, [b]wordt hij gestraft met gevangenisstraf van een jaar tot vijf jaar[/b] en met geldboete van vijftig frank tot duizend frank, of met een van deze straffen alleen. Is de schuldige geheel of ten dele ontzet uit de ouderlijke macht, dan is de gevangenisstraf minstens drie jaar.
Het OM+rechters zit met een dillemma: als men de wet toepast lopen de voorziene gevangenisplaatsen voor vrouwen alleen al door toepassing vol.
Blijkbaar boycotten (lees het OM weigert de wet toe te passen) ze de wet die voormalig minister van Justitie Marc Verwhilgen doordrukte in de strijd tegen de straffeloosheid in deze materie. Als het misdrijf in het binnen Belgie plaatsvind, wringt men zich door allerlei bochten om art.432§2 te vermijden en er art. 432§3 van te maken.

Het rare van de zaak is dat Cassatie beslist heeft dat art.369bis - (zowat gelijke woorden met huidig artikel 432§2) een ander misdrijf is dan art432§3 of als er een mix is van beide (de ene keer kreeg je ze wel mee, de andere keer weer niet) en ze wordt veroordeeld door schending van art.432§3 (achterhouden van) de moeder riskeerd nog eens opnieuw veroordeeld te worden voor 432§2 (meer dan 5 dagen verbergen of vasthouden in het buitenland)

Belangrijk voor je is dus dat de moeder voor het juiste misdrijf voor de rechter staat, in dit geval lijkt me 432§2 van toepassing, maar zoals ik al zei... het OM+rechters weigeren meestal onze wet in deze materie toe te passen.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 08 nov 2007 08:52, 2 keer totaal gewijzigd.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 08 nov 2007 08:26

art 432 strafwetboek
§ 1. Met gevangenisstraf van acht dagen tot een jaar en met geldboete van zesentwintig frank tot duizend frank, of met een van deze straffen alleen worden gestraft :
de vader of moeder die het minderjarige kind onttrekt of poogt te onttrekken aan de rechtsvervolging, tegen dit kind ingesteld uit kracht van de wetgeving betreffende de jeugdbescherming of betreffende de jeugdbijstand, die het onttrekt of poogt te onttrekken aan de bewaring van de personen aan wie de bevoegde overheid het heeft toevertrouwd, die het niet afgeeft aan degenen die het recht hebben het op te eisen of die het, zelfs met zijn toestemming, ontvoert of doet ontvoeren.
Is de schuldige geheel of ten dele ontzet uit de ouderlijke macht, dan kan de gevangenisstraf tot drie jaar worden verhoogd.
§ 2. Indien de schuldige het minderjarige kind meer dan vijf dagen verborgen houdt voor degenen die het recht hebben het op te eisen of het minderjarige kind onrechtmatig buiten het grondgebied van het Koninkrijk vasthoudt, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van een jaar tot vijf jaar en met geldboete van vijftig frank tot duizend frank, of met een van deze straffen alleen.
Is de schuldige geheel of ten dele ontzet uit de ouderlijke macht, dan is de gevangenisstraf minstens drie jaar.
§ 3. Wanneer over de bewaring van het minderjarige kind mocht zijn beslist, hetzij gedurende het verloop of ten gevolge van een geding tot echtscheiding of tot scheiding van tafel en bed, hetzij in andere bij de wet bepaalde omstandigheden, dan worden de straffen bepaald in de §§ 1 en 2 toegepast op de vader of de moeder die het minderjarige kind onttrekt of poogt te onttrekken aan de bewaring van hen aan wie het krachtens de beslissing is toevertrouwd, die het niet afgeeft aan degenen die het recht hebben het op te eisen of die het, zelfs met zijn toestemming, ontvoert of doet ontvoeren.

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”