Voorwaarden nieuwe woning | co-ouderschap

vanlijro
Topic Starter
Berichten: 1

Voorwaarden nieuwe woning | co-ouderschap

#1 , 17 nov 2015 21:42

Mijn vriendin en ik gaan uit elkaar, tezamen hebben we een dochtertje en een zoontje. Zij koopt het gemeenschappelijke huis over en ik dien op zoek te gaan naar een nieuwe woonst. Echter beantwoorden de woningen die ik vandaag op de markt terug vindt niet aan mijn eisen (te klein, onvoldoende slaapkamers voor de kinderen, etc.)

Nu overweeg ik de optie om tezamen met een kennis een huis te huren. Door tezamen te huren ben ik staat een groter huis te huren, als ook min of meer de zelfde mogelijkheden te bieden aan de kinderen als deze die ze hadden in ons vorige huis.

Kan dit gevolgen hebben op het co-ouderschap?
Kan mijn ex hier bezwaar tegen hebben?
Zijn er "standaard" voorwaarden waaraan een huis moet voldoen in geval van co-ouderschap?

Thanx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Berichten: 213
Locatie: Schoten
Contacteer: Website

#2 , 18 nov 2015 11:46

Dit heeft geen gevolgen voor de verblijfsregeling noch voor de kostenregeling. Je ex kan nooit bezwaar hebben met wat jij doet en er zijn geen standaard voorwaarden zolang de kinderen op een "normale" manier kunnen verblijven.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 18 nov 2015 14:17

Dit heeft geen gevolgen voor de verblijfsregeling noch voor de kostenregeling. Je ex kan nooit bezwaar hebben met wat jij doet en er zijn geen standaard voorwaarden zolang de kinderen op een "normale" manier kunnen verblijven.
Pas op, bij een sociaal onderzoek (kan wel enkel op bevel van de rechter) kan dit wel meespelen. Op jonge leeftijd bijvoorbeeld kunnen jongen en meisje 1 kamer delen, vanaf begin pubertijd niet meer.

Echter het delen van een woning op zich hoeft geen probleem te vormen, al zal bij een (eventueel) sociaal onderzoek ook de medebewoner bekeken worden.

Samengevat, uw ex kan hier bezwaar tegen hebben (maar dit kan tegen alles, zelfs de kleur van de kleding die u koopt voor uw kinderen), maar het is aan de rechter (in uiterste geval) om hier wel of niet gehoor aan te geven. Indien uw medebewoner geen negatieve indruk geeft (dus geen drugsgebruik, niet gekend vanwege agressiviteit, en andere zaken), en de woning is in orde, zal de rechter waarschijnlijk elk bezwaar naast zich neer leggen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”