Inkomsten Zelfstandig Bijberoep en onderhoudsgeld

Dakairo
Topic Starter

Inkomsten Zelfstandig Bijberoep en onderhoudsgeld

#1 , 13 sep 2015 00:54

Ik ben 4 jaar getrouwd en ga scheiden. We gaan scheiden met onderlinge toestemming met elk een advocaat.

Zij heeft dit jaar 1 maand gewerkt, maar is gestopt omdat ze het te zwaar vind. Zij is 23.

De verdeling van de goederen is niet moeilijk. Alsook mijn inkomsten uit hoofdberoep.

De vraag is hoe worden mijn inkomsten uit bijberoep bepaald? Moet ik mijn facturen afgeven? Moet ik mijn totale belasting aangifte van vorig jaar afgeven?

Wat kan de andere partij vragen van gegevens en wat ben ik verplicht te geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 13 sep 2015 11:12

Als je getrouwd was onder het wettelijke stelsel dan zijn alle bezittingen die verworven werden tijdens het huwelijk gemeenschappelijk. Dit staat los van wie ze verdiend heeft.

Probeer de waarde van je bijberoep op datum van scheiding te schatten: dit zijn de activa (materiaal, voorraden, nog te ontvangen factuen, ...) verminderd met openstaande schulden. Vraag dit eventueel aan je boekhouder. De helft van die waarde is voor haar.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”