huurgeld en allimentatie

viergo
Topic Starter

huurgeld en allimentatie

#1 , 09 okt 2007 17:15

mijn man wil scheiden met onderlinge overeenkomst,ik mag met mijn kids van 19 en 22 gedurende 3 jaar in ons huis blijven wonen,hoeveel huurgeld moet ik dan betalen?het huis is afbetaald en is van ons beiden,hoe word dat bepaalt?kan hij vragen wat hij wil?het huis is meer dan 50 jr oud,3 slaapkamers,en hoeveel allimentatie mag ik vragen voor mijn kids?ze moeten nog 2 jr studeren en ik werk voltijds,moet hij ook betalen in de kosten aan het huis?

bij voorbaat dank,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 09 okt 2007 18:32

In afwachting van deskundige antwoorden op jouw vragen, vind je over dit item al heel wat info op http://www.goudi.be/.

Op de pagina 'Informatie-Adviezen' klik je op 'Echtscheiding door onderlinge toestemming' en dan op 'Echtscheiding door onderlinge toestemming (EOT)'.

Rebel-with-a-cause

#3 , 09 okt 2007 23:09

Als het huis volledig afbetaald is, dan zal bij een latere eventuele verkoop de totale opbrengst van het huis onder jullie beiden verdeeld moeten worden.
Mij lijkt het dan ook logisch dat jij momenteel een huurprijs betaald die gelijklopend is met de gangbare prijzen op de markt.
De opbrengsten van het huis, deze huurinkomsten dus, kunnen best op een aparte rekening geplaatst worden om eventuele kosten, eigen aan het huis te betalen, totdat de verdeling ervan is gedaan.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”