vonnis vrederechter

mammieke
Topic Starter

vonnis vrederechter

#1 , 08 okt 2007 13:15

Bij uitspraak van vrederechter moet ex-man kosten betalen van vorig schooljaar van onze zoon.

dus het bedrag ,469 euro vermeerdert met de gerechtelijke interesten vanaf 31 augustus2007 tot de datum van algemene betaling.
Kan iemand me eens uitleggen hoe deze gerechtelijke intresten berekent worden?

Op het einde van de brief staat ook nog te lezen;
verklaren het huidig vonnis uitvoerbaar bij voorraad,niettegenstaande alle verhaal en zonder borgstelling
Wat betekent dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2007 14:24

Voor het jaar 2007, is de wettelijke interestvoet 6 %. (B.S. 17 januari 2007).

Dus: 6 % op 469 van 31/08/07 tot 8/10/07 = 2,93 euro.

uitvoerbaar bij voorraad: u kan eisen dat het vonnis uitgevoerd wordt, dus dat er betaald wordt, ook al gaat de tegenpartij in beroep.

Deze voorlopige tenuitvoerlegging geschiedt op uw risico. Als in beroep de uitspraak gewijzigd wordt kan u aansprakelijk gesteld worden voor de schade die de tegenpartij lijdt door de voorlopige tenuitvoerlegging.

scorpioen

mammieke
Topic Starter

#3 , 08 okt 2007 15:20

uitvoerbaar bij voorraad: u kan eisen dat het vonnis uitgevoerd wordt, dus dat er betaald wordt, ook al gaat de tegenpartij in beroep

Welke stappen moet ik dan juist ondernemen?

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 08 okt 2007 16:27

Ik zou beginnen met een aangetekend schrijven van ingebreke stelling, een vraag het bedrag vooralsnog over te maken voor een bepaalde datum + de kosten van het aangetekend schrijven + waarschuwing dat alle toekomstige kosten om het vonnis ten uitvoer te leggen verhaald zullen worden

RR

scorpioen

#5 , 08 okt 2007 17:44

uitvoerbaar bij voorraad: u kan eisen dat het vonnis uitgevoerd wordt, dus dat er betaald wordt, ook al gaat de tegenpartij in beroep

Welke stappen moet ik dan juist ondernemen?
1. Schrijf een brief en vraag het geld te storten op je rekening.

2. Naar een deurwaarder gaan om het vonnis te laten uitvoeren.

scorpioen

mammieke
Topic Starter

#6 , 08 okt 2007 20:45

mercikes voor al de antwoorden,

Maar is het niet zo dat een deurwaarder al minstens 500euro kost?

scorpioen

#7 , 08 okt 2007 22:00

Is de man die moet betalen solvabel?

Dan zal hij de kosten van de gerechtsdeurwaarder moeten terugbetalen.

Als hij niet solvabel is moet je goed nadenken, dan riskeer je inderdaad met die kosten te blijven zitten.

scorpioen

mammieke
Topic Starter

#8 , 08 okt 2007 23:35

Hij werkt als bediende en zen vrouw heeft ook een inkomen,ze hebben ook een eigen woning.
Is dit voldoende?

scorpioen

#9 , 09 okt 2007 22:19

Ja

scorpioen

citroentje

#10 , 10 okt 2007 17:06

mercikes voor al de antwoorden,

Maar is het niet zo dat een deurwaarder al minstens 500euro kost?

Je betaal eerst de deurwaarder voor maar deze kost wordt aan je ex terug geeist.
Bij mij was het 455 euro voor de deurwaarderkosten.
Me ex heeft dan wel zijn les geleerd wat nu betaal hij op tijd.

mammieke
Topic Starter

#11 , 11 okt 2007 07:36

ja ik heb een aangetekend schrijven gestuurd dat ik hem nog tijd geef tot einde van de maand.

mammieke
Topic Starter

#12 , 13 okt 2007 06:08

Kan je eigelijk zonder dat je een advocaat hebt naar een gerechtsdeurwaarder stappen?
Hoe gaat dit dan in zijn werk?

roderidder
Contacteer: Website

#13 , 13 okt 2007 11:51

ja
De ene voet na de andere en de advocaat thuislaten.

* Stap gewoon een deurwaarders kantoor binnen en daar zal men antwoorden op al je vragen

RR

mammieke
Topic Starter

#14 , 26 okt 2007 01:19

ik heb vandaag een storting van ex man ontvangen van 250 euro met mededeling van 1ste schijf vonnis 5 oktober!!!

we hebben niks afgesproken om dit in schijven te betalen,kan dit zomaar?Hoelang kan ik dan nog wachten op de rest van men geld?
Ik had een aangetekend schrijven gestuurd dat hij nog tijd had om som te betalen voor einde van de maand.

belpromo

#15 , 26 okt 2007 09:16

ik heb vandaag een storting van ex man ontvangen van 250 euro met mededeling van 1ste schijf vonnis 5 oktober!!!

we hebben niks afgesproken om dit in schijven te betalen,kan dit zomaar?Hoelang kan ik dan nog wachten op de rest van men geld?
Ik had een aangetekend schrijven gestuurd dat hij nog tijd had om som te betalen voor einde van de maand.
Zo ver ik uit het verleden heb mogen meemaken
mag dit wel degelijk , hij is aan het betalen al is het me 1 Euro tergelijke tijd
hij lost z'n schuld af , maar of het gerechtelijk mag dat is de vraag.

Terug naar “Echtscheiding”