getrouwd met buitenlandse partner en gaat ineens terug weg.

asfalt
Topic Starter

getrouwd met buitenlandse partner en gaat ineens terug weg.

#1 , 30 apr 2015 20:27

Stel dat je partner van het buitenland gewoon de vlieger neemt en vertrekt na 7 jaar gewoon terug naar haar thuisland buiten de eeg. Neem nu om voor haar moeder te zorgen, jouw dochter van vorige relatie niet meer welkom is en omdat ze niet tevreden kan geraken met de mogelijkheden in Belgie. Ze heeft een F kaart. Je blijft dan getrouwd achter...en ze gaat gewoon terug met het vliegtuig.
Waar begin je dan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 apr 2015 20:49

Dat hangt ervan af wat je wil doen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

carembeu

#3 , 06 mei 2015 13:21

Ik heb in dezelfde situatie gezeten.

Eerste stap is naar het gemeentehuis gaan om een ambtelijke schrapping te vragen.
Wacht hier niet te lang mee want de datum van ambtelijke schrapping komt later nog van pas.

Tweede stap (tenminste wanneer je wil scheiden), is een advocaat nemen en een procedure voor de rechtbank starten.
In eerste instantie om voorlopige maatregelen te krijgen bijvoorbeeld met betrekking tot de kinderen (bijvoorbeeld exclusief ouderlijk gezag). allimentatie, ....
Feitelijke echtscheidingsprocedure kan pas ingezet worden wanneer je partner meer dan een jaar geschrapt is op jouw adres.

Tijdens de echtscheidingsprocedure zal de rechter een notaris aanstellen die de vereffening en verdeling voor zijn rekening neemt.
Er wordt, bij afwezigheid van je ex-partner, een 2de notaris aangesteld die de belangen van je ex tijdens de vereffening en verdeling moet behartigen.
Groot nadeel hierbij is dat er geen mogelijkheid is om akkoorden te maken.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mei 2015 18:29

Eens lezen:
http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... scheiding/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.notaris.be/admin/files/asset ... eiding.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

asfalt
Topic Starter

#5 , 12 mei 2015 21:43

Bij ons zijn er geen kinderen
we zouden dus naar de notarus kunnen gaan om te scheiden met onderlinge toestemming.

Of wij kan ineens de vlieger nemen en terug weg.

Of ze gaat ergens anders wonen in Belgie.

In de twee laatste moet ik ze laten uitschrijven en komt er politie kijken of ze inderdaad weg is. Soms hoor ik dat dit 6 maanden tot een jaar kan duren en pas daarna scheiden.
Stel dat zij gewoon verdwijnt wat is dan het voordeel voor haar als zij ergens in het grote rusland zit.

stel dat zij niet wil meehelpen dit mooi af te ronden. Is het dan niet beter dat zij gewoon vertrekt of scheiden en haar te tijd geven om te verhuizen?

zij heeft een F kaart en geen F plus kaart. Het probleem mij ons is mijn dochter van de vorige relatie. ze wil dat mijn dochter beseft (15 jaar) dat zij bij pap (mij dus) op bezoek komt. en niet haar tweede thuis. En omdat mijn huidige vrouw ziet dat ik met mijn dochter goed kan praten begint de jaloezie om een nog onverklaarbare redenen.
Mijn dochter loopt dus in de weg. Ook wil ze een eigen rekening en dus nog sparen ook. Ik koop voor mijn dochter een nieuwe fiets en bom ...een week slecht gezind. Dus jaloers.

Nu getrouwd en een gezamelijk rekening. mijn loon is 300 euro meer per maand dan haar en zij stuurt maandelijks 200 euro naar haar mam voor onderhoud of nu met de problemen ...spaart zij. Sorry maar het probleem met mijn dochter ...ik kan en wil niet kiezen tussen mijn dochter of haar want dan kies ik mijn dochter.

We hebben ..of ik heb een auto gekocht toen we getrouwd waren ...ik betaal die af ondertussen (zij werkt niet altijd ... ze werkt via interim) moet ik dan de auto op iemand anders zijn naam zetten..of ben ik wat er al van afbetaald is kwijt voor 50%?

Laat mij even weten wat jullie idee is dat ik het beste doe . Maar wil hier niet gepluimt uitkomen.

Terug naar “Echtscheiding”