We zijn een halfjaar uiteen (niet getrouwd geweest), dochtertje van nu bijna 21 maanden.
We waren overeen gekomen : 2n+3d per week bij hem, de rest bij mij.
Nu heeft meneer beslist van ander werk te gaan doen : in shift tussen 6.00 en 22.30 waardoor hij haar 's nachts niet meer kan opvangen.
Vanaf nieuwjaar zal het dus zo zijn : de week van zijn vroege shift gaat hij haar halen op de opvang na het werk en brengt haar naar mij tegen bedtijd, het weekend daarop gans weekend bij hem en dan de volgende ganse week bij mij.
Komt dus neer op co-ouderschap met dat verschil dat ik wel met de avonden nachten zit (geen sociaal leven en dochter slaapt nog steeds niet door dus is ook heel zwaar) maar verder gans de week niet van haar kan genieten.
Ik zie dat dus echt niet zitten

Hij zal geen ander werk zoeken en ik vraag dat ook niet, want het is aan hem om zijn prioriteiten te stellen.
Na een jaar zal hij er kunnen doorgroeien naar een job met gewone uren, maar ik wil niet dat hij dan weer de planning naar zijn hand zet.
Dus wil het nu zowiezo laten vastleggen.
Maar los daarvan : kan ik op één of andere manier opeisen dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt en haar elke week zoals nu 2nachten heeft?
(dit is voor hem onmogelijk met zijn nieuwe job eigenlijk, maar wil hem nu ook voor een voldongen feit stellen zoals hij nu met mij doet zodat hij zijn verantwoordelijkheid wel moet opnemen)
Wat ben ik stom geweest om niks op papier te zetten ...