stoppen met co ouderschap

twinning
Topic Starter

stoppen met co ouderschap

#1 , 18 sep 2007 21:51

hoi,
mijn ex wil stoppen met co ouderschap
nu word het kindergeld op 1 rekening gestord alsook elk 50 euro
dit word gebruikt om de kledij en schoolgerief en doktersonkosten te betalen.
2 keer per jaar doen we elk nog eens 200 euro exta.
nu is onze zoon ook ziek en hebben wij per maand400 a 500 euro per maand extra onkosten.deze zijn net nieuw dus we hebben daar nog niks voor geregeld
hoe moeten wij dit wettelijk regelen ?stoppen met co ouderschap
wat kan ik vragen van onderhoudsgeld voor 10 dagen meer bij mij te zijn.
7 jaar geleden was afgesproken van 5 euro per dag maar hij is nu een 13 jarige en die eet veel en gaat ook al eens weg dus met 5 euro kom er zeker niet.

grtj

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 19 sep 2007 12:10

Wat volgens mij de beste weg is.

1) Tracht samen met de andere ouder tot gezamelijke overeenkomst te komen. Hij is vragende partij dat maakt uw positie overigens wat eenvoudiger.

2) Stel U geraakt er samen niet uit: Stap gezamelijk naar mensen die er wat van kennen. In dit geval raad ik U in voorkomend geval een bemiddelaar in familiale zaken aan die als basis een opleiding heeft als hulpverlener. Op zich heeft deze wel een opleiding die niet zo gericht is op het financiele aspect (zoals een advocaat/notaris) maar wel op het emotioneel welzijn van ieder, en dit is het belangrijkste.

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”