Beste,
sind juni 1995 ben ik uit de echt gescheiden. Wij hadden toen net een woning gekocht. Deze is geheel in eigendom van mijn ex gekomen. Hij heeft de lening volledig overgenomen. Ook de schuldsaldo-verzekering is destijds aangepast.
Maar nu kreeg ik vorig jaar een rekening ter betaling van urbanisatie van desbetreffende woning in de bus. Ik heb bezwaar aangetekend. Alle documenten die ik in mijn bezit had zijn opgestuurd geweest naar het college van burgemeester en schepenen. Mijn bezwaar in verworpen, want blijkt dat er nooit een wettelijke overdracht van desbetreffende woning is geweest.
Hoe kan ik dit het best rechtzetten? Ze sturen mij (gemeente) naar een notaris om de overdracht te regelen, maar dit zou volgens hun een flinke som kunnen kosten.
Nog een noot: ik en mijn ex komen nog uitstekend overeen en onze zonen zijn beste kameraden. Ik wil hier dus geen ruzie over veroorzaken. Gewoon dat huis aan hem "schenken" op een wettelijke manier die niet te veel gaat kosten. Iemand een goede raad? Alvast bedankt.