onderzoek voor co-ouderschap

egeltje
Topic Starter

onderzoek voor co-ouderschap

#1 , 11 sep 2007 16:38

Reeds een jaar is mijn vriend verwikkeld in een procedure met zijn ex over hun kindje van ondertussen bijna 2 jaar.
Vanaf het begin heeft mijn vriend co-ouderschap gevraagd. Ik dacht dat, op basis van de huidige regelgeving, een rechter verplicht was de mogelijkheid tot co-ouderschap te onderzoeken als 1 van de ouders er achter vraagt. Wat moet er verstaan worden onder "onderzoeken"?
Tot op heden is er nog niks geweest van maatschappelijk onderzoek ofzo.
De moeder doet er alles aan om geen overleg te hebben met de vader.
De rechter oordeelt nu dat co-ouderschap niet mogelijk is wegens gebrek aan communicatie van de ouders.
Binnen een half jaar komt er een nieuwe zitting (wat in onze ogen een maat voor niks is want tegen dan gaat de moeder nog steeds niet willen communiceren)
Wat kunnen wij doen?
Is het verstandig om te vragen de rollen om te draaien en te vragen om de kleine bij ons te huisvesten? of wordt dit als te agressief beschouwd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
majuna

#2 , 12 sep 2007 23:57

Egeltje ? Bent U een vrouw ? Wil u nu echt een kindje van 2 bij de mama wegnemen omdat er waarschijnlijk toch wel met reden geen communicatie is tss uw vriend zijn ex en hemzelf ?

coucoudemalines

#3 , 13 sep 2007 10:35

Majuna, en u bent een vrouw zeker?

Er zijn honderduizenden mannen -alleen in België- die die regeling moeten ondergaan omwille van een relatiebreuk die ze al dan niet gewild hebben.
Springt u daarvoor ook meteen op de barricades?

Vreemd toch dat van de vrouwelijke emancipatie totaal geen sprake meer is zodra nav. een echtscheiding over onderhoudsgelden en de kinderen gaat... :roll:

CCDM

Reclame

dieke

#4 , 13 sep 2007 11:00

Majuna, en u bent een vrouw zeker?

Er zijn honderduizenden mannen -alleen in België- die die regeling moeten ondergaan omwille van een relatiebreuk die ze al dan niet gewild hebben.
Springt u daarvoor ook meteen op de barricades?

Vreemd toch dat van de vrouwelijke emancipatie totaal geen sprake meer is zodra nav. een echtscheiding over onderhoudsgelden en de kinderen gaat... :roll:

CCDM
Als vrouw zijnde wil ik CCDM bijtreden. Een kind heeft twee ouders. Natuurlijk zou ik ook liefst mijn kindjes elke dag bij me hebben als mijn huwelijk ooit zou stranden, maar mijn man kan evengoed voor hen zorgen als ik. Ook voor de jongste (die 1 is).

egeltje
Topic Starter

#5 , 13 sep 2007 16:51

Egeltje ? Bent U een vrouw ? Wil u nu echt een kindje van 2 bij de mama wegnemen omdat er waarschijnlijk toch wel met reden geen communicatie is tss uw vriend zijn ex en hemzelf ?
ja ik ben een vrouw. Wanneer ik spreek van de huisvesting naar de man te verleggen dan is het "het kindje wegnemen". Maar als een kind toegewezen wordt aan de moeder en een vader zijn kind enkel 1 weekend per 2 kan zien dan is dit normaal? U bent waarschijnlijk zo'n vrouw die denkt dat kinderen enkel van de moeder alleen zijn?
Kan U mij 1 goede reden geven waarom zij geen communicatie wil met mijn vriend. De reden "hem kunnen kloten" is in mijn ogen geen goede reden (maar wel de enige juiste in dit verhaal)
De reden waarom ik de rollen zou willen omdraaien is omdat wij wel redelijk zouden zijn tov haar. Wij stellen het belang van het kind voorop. Zij is alleen uit op wraak (zonder dat ze daarvoor reden heeft want zij is diegene die hem heeft bedrogen en dus aan de basis ligt van de breuk) Nu bepaalt zij alleen op dictatoriale wijze wat er al dan niet gebeurd. En ik ben er zeker van dat hier genoeg vaders op dit forum zitten die hetzelfde lot MOETEN ondergaan.

dieke

#6 , 13 sep 2007 20:17

Beste egeltje

Het lijkt me beter om maar gewoon niet meer te reageren op zulke domme opmerkingen. Ik hoop dat u hier snel van een juridisch onderlegd persoon goed advies krijgt. Ik hoop verder ook dat het commentaar van 1 vrouw u nu niet doet besluiten dat alle vrouwen op dezelfde manier denken :wink:

Terug naar “Echtscheiding”