aanpassing alimentatie

yali
Topic Starter

aanpassing alimentatie

#1 , 05 sep 2007 20:48

Ik ben reeds een 8-tal jaren gescheiden ( vechtscheiding achter de rug maar sinds een jaar of 2 is de rust terug gekeerd...) .
Ik betaal momenteel 255,-? alimentatie (opgenomen in mij iot, geindexeerd en steeds op tijd !) voor 2 meisjes van 10 jaar die ik om de 14 dagen zie.
Mijn ex kan geen relatie in stand houden ( zeker geen verwijt maar realiteit )
Nu ze weer singel is ( spijtig genoeg!) vraagt ze zomaar even 100? " opslag" voor het alimentatie.
Kan dit zo maar? Ik besef dat het leven duur is maar ik moet ook heel hard werken om rond te komen.Ik heb haar al voorgesteld dat de kinderen om de week bij ons komen wonen maar daar is geen sprake van...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 07 sep 2007 10:20

?Art.203.? 1. De ouders dienen naar EVENREDIGHEID van hun middelen te zorgen voor de huisvesting, het levensonderhoud, het toezicht, de opvoeding en de opleiding van hun kinderen.Indien de opleiding niet voltooid is, loopt de verplichting door na de meerderjarigheid van het kind......?(Burgerlijk Wetboek).

Indien die evenredigheid verstoord is dan kan uw ?ex? aan de vrederechter vragen ze te herstellen,bij ontbreken van onderling akkoord

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”