kan dat zomaar?

viergo
Topic Starter

kan dat zomaar?

#1 , 15 aug 2007 20:23

mijn man woont sedert een paar maanden bij zijn vriendin en komt alleen nog smorgens om 4u30 naar huis omdak hem niet zou kunnen laten betrappen!nu is mijn vraag:kan hij zomaar zijn familie verlaten?hij vraagt de scheiding niet aan maar leeft ondertussen als god in frankrijk!de rekeningen blijven onbetaald terwijl hij wel iedere maand het kindergeld van 300euro op zijn rekening ontvangt!hij betaalt niks voor de 2 kids en ik moet ze dus onderhouden,ook kleren kopen enzo,en de auto die ook deels van mij is heeft hij ook mee!ik ben niet van plan om mijn huis te verlaten en te scheiden,maar wat kan ik doen zodat hij toch zijn deel betaalt?
groetjes,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 17 aug 2007 10:19

?Art.221.Iedere echtgenoot draagt in de lasten van het huwelijk bij naar zijn vermogen.Wanneer een der echtgenoten deze verplichting niet nakomt, kan de andere, onverminderd de rechten van derden, zich door de vrederechter laten machtigen om, met uitsluiting van zijn echtgenoot, diens inkomsten of de inkomsten uit de goederen die hij krachtens hun huwelijksvermogensstelsel beheert, alsook alle andere hem door derden verschuldigde geldsommen te ontvangen onder de voorwaarden en binnen de perken die het vonnis bepaalt.?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

?Art.223.Indien een der echtgenoten grovelijk zijn plicht verzuimt, beveelt de vrederechter, op verzoek van de andere echtgenoot, dringende voorlopige maatregelen betreffende de persoon en de goederen van de echtgenoten en de kinderen.Hetzelfde geschiedt op verzoek van een der echtgenoten, indien de verstandhouding tussen hen ernstig verstoord is.?(B.W.).

Krachtens art.223 B.W. kan u,onder meer,ook een regeling vragen inzake het huis en de auto.

?Art.69.? 1. De kinderbijslag en het kraamgeld worden uitgekeerd aan de moeder.
Als de moeder het kind niet daadwerkelijk opvoedt, wordt de kinderbijslag betaald aan de natuurlijke of rechtspersoon die deze rol vervult...?(19 DECEMBER 1939. _ Samengeordende wetten betreffende de kinderbijslag voor LOONARBEIDERS).

Onderzoek onder welke kinderbijslagwet uw echtgenoot valt.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”