onbetrouwbare ex-partner

tnt007
Topic Starter
Berichten: 50

onbetrouwbare ex-partner

#1 , 03 sep 2014 15:03

na een tijdlang samen een relatie te hebben is deze vorig jaar stopgezet. We waren gewoon feitelijk samenwonenend. Aangezien ik de relatie heb beëindigd wou ik haar het voorrecht geven om mij uit te kopen. We kwamen een prijs overeen en ook een aantal voorwaarden, inboedel, groene stroom certificaten, en uiteraard de prijs i.f.v. tijd want ik betaalde nog elke maand nog de de helft van de huur. Eveneens verkreeg ik een voorkooprecht mocht er door omstandigheden ze deze woning verkopen dat ik dan nog mijn voorkooprecht kon uitoefenen t.o.v. derden. Daags voor de ondertekening heeft ze dit verwijderd. Ik weet het stom maar onze overeenkomst was 3 pagina's lang en was maar een paar regeltjes. We hadden wel afgesproken en ook verschillende weken gedaan om punten die we niet goed vonden of anders wilden in fluo aan te duiden. Dit is met het laatste niet gebeurd. De verstandhouding was toen erg goed en vertrouwde haar wel dat ze eerlijk was. Tja stom ik weet het. Kortom om een lang verhaal kort te maken, in de getekende versie staat het niet in, de versies ervoor uitgewisseld per mail wel...

Kortom ik wil dat het voorkooprecht er terug inkomt want ik was ervan overtuigd dat deze erin stond toen ik getekend heb. Nu wil men ex-partner het hard maken dat ik moet tekenen bij de notairs zonder het voorkooprecht. Kan ze dit hard maken...


Tevens schendt zij eveneens op verschillende vlakken de initiële overeenkomst. heeft de zonneinstallatie laten blokkeren, er worden enkel GSC uitbetaald aan de nieuwe eigenaar. Ik heb een gedeelte van mijn inboedel nog niet gekregen. Kortom de relatie is nog slechter dan tevoren...


1) Vragen kan ik nog onderuit mijn getekende onderlinge overeenkomst (dit is geen notariële akte !!!!) en een openbare verkoop eisen?
2) Eigenlijk wil ik geen openbare verkoop maar gewoon het voorkooprecht zoals we initieel hebben afgesproken.
3) Ik heb gewoon schrik dat ze het zelf te koop gaat zetten als ze alleen eigenaar is en het gunstvoordeel (lagere prijs dan schattingsverslag) enkel voor haar wil.
4) Praten helpt niet...
suggesites?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 04 sep 2014 14:05

Niemand kan verplicht worden in onverdeeldheid te blijven.

tnt007
Topic Starter
Berichten: 50

#3 , 04 sep 2014 14:33

Hoi Lex,

ik weet dat ik dat recht heb maar heb een overeenkomst getekend in april dit jaar en wens daar nu onder uit te komen. kan dit?

Znzo ja zijn er gevolgen. Ik dacht ergen te gelezen te hebben dat ik een overeenkomst tussen expartners juist informatief is en geen uitvoeringskracht enkel een notariële akte maar vindt deze wetteksten niet..

iemand een suggestie?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 04 sep 2014 15:53

U hebt beiden een document getekend ...partijen dienen dat na te komen
Bij een authentieke akte via notaris is deze tegenstelbaar aan derden
Evenzo een vonnis maar dan kunnen bij niet naleven er nog andere gevolgen zijn.

Terug naar “Echtscheiding”