Hallo, ik heb hier al enkele keren op dit forum gepost aangaande de gebrekkige manier waarop mijn ex alimentatie betaalt voor onze zonen van resp. 17 en 19jr.
Eind vorig jaar heb ik via een gerechtsdeurwaarder stappen moeten ondernemen om achterstallige alimentatie terug te vorderen. Mijn ex betaalt zowiezo slechts ? 242 voor beide jongens samen, maar toch is dit nog teveel. Hij neemt geen contact meer met hen op, hij wil hen liever niet meer op bezoek en ondertussen is het bijna een jaar geleden dat hij hen nog heeft gezien of gehoord. Op het einde van vorig schooljaar eiste hij wel de schoolresultaten op omdat hij denkt dat hij kan 'bewijzen' dat de jongens niet voldoende studie-ijver aan de dag leggen en dat hem het recht geeft om de alimentatie stop te zetten. Aangezien hij gedurende al die tijd niet de minste blijk van ?chte interesse heeft getoond in de studies van de jongens, heb ik geen schoolresultaten doorgegeven. Het enige wat hij mag weten is dat de jongens wel degelijk nog studeren en nog kinderbijslag ontvangen, dus dat ze nog r?cht hebben op alimentatie.
Nu heeft mijn ex de alimentatie van augustus gestort, maar in plaats van het juiste bedrag, heeft hij slechts ?209 betaald in plaats van ? 242.
Ik heb hem een mail gestuurd met de vraag om het juiste bedrag over te schrijven. Hij reageert niet.
Is er nu helemaal ni?ts wat ik kan doen om die man zijn plichten als vader te doen nakomen ? Ik kom bijna niet rond met mijn salaris en dat kleine beetje alimentatie. De jongens moeten vakantiejobs doen en werken in het schooljaar om hun studies te helpen bekostigen. Mijn ex heeft de jongens ook nooit op bezoek. De vroegere regeling was halve weekends en de helft van de schoolvakanties. Nu ze voltijds bij mij zijn heeft dit ook financi?le gevolgen voor mij.
Ik kan geen aanpassing van alimentatie aanvragen omwille van een clausule in de EOT.
Moet ik nu w??r een advocaat betalen om opnieuw achterstallige alimentatie op te vorderen. Want ik kan nu al voorspellen dat mijn ex opnieuw maand na maand te weinig zal betalen.
Wat kan ik hiertegen beginnen ? Dit is puur pesterij van mijn ex en ik sta gewoon machteloos.