Beste,
Als tweede vraag, een eerder emotionele vraag:
Mijn vrouw, toekomstige ex vrouw, wil onze kinderen niet delen. Zij blijft hardnekkig neen zeggen tegen een gelijke verdeling van de kinderen.
Hoewel ze van een eerst gemeende 12 / 2 regeling nu op een 3/2 regeling stapt wil ze compleet niet horen van een 3/2/2/3 (dus om en om en evenveel bij ieder)
Ze maakt van onze kinderen letterlijk de kinderen van de rekening daar ze bij bovenstaande ook nog eens 500 eur alimentatie eist (3 kleine kindjes).
Gezien ik altijd hard werk maar ook zeker hard werk thuis binnen het gezin wil ik de kinderen hun het recht niet ontnemen om evenveel tijd bij de vader als bij de moeder te geven.
Moeder is momenteel niet aan het werk en heeft een vervangingsinkomen en blijft beweren dat ik haar compleet zou moeten onderhouden ???
Indien ze haar werk zou hervatten verdient ze zelfs meer als ik ? hoever kan ze dit drijven ? als ze op de ziekenkas blijft staan gaat het gezien haar huidig 60% inkomen dus inderdaad blijken dat ik bijna het dubbel van haar verdien. Het kan toch niet dat er dan nu beslist wordt dat ik haar moet gaan onderhouden en als ze eens de regeling heeft en gaat werken dat zijn dan de helft meer dan ik gaat hebben door de stortingen van het onderhoudsgeld?
Natuurlijk heeft dit invloed op mijn financieel stuk. Ik zou haar kunnen uitkopen maar indien ik de kids en haar ga moeten betalen omdat zij op de ziekenkas blijft kan ik natuurlijk geen lening aangaan ...?
Wat doe ik het beste in deze zaken ? Advocaat nemen en gaan voor de kinderen (wat mij het belangrijkste is)
Hoever kan onze advocaat gaan betreffende de financien? als hij bvb adhv loonfiches kan aantonen dat haar loon hoger ligt dan het mijn (zelfs met haar 4/5 tov mijn 5/5) indien ze haar werk hervat....
Ik heb rustig geprobeerd om een onderling akkoord te krijgen maar over de kinderen houd ze halsstarrig stand en gebruikt dit als drukkingsmiddel om het financiele te regelen...
graag jullie bevindingen.
Alvast merci,
een liefhebbende vader.