#6 , 16 mei 2014 08:34
als je dochter dan gewoonweg studeert voor kinderverzorgster. Na haar studies komt ze 11 maanden op een wachtlijst. ze soliciteert constant,maar in die sector is het heel moeilijk om vast werk en full-time te vinden. ze schrijft zich eveneens in in alle interim-bureau's. als je dan eens wat losse dagen met interim-werk aan de slag kan, of een vervangingscontract van iemand die ziek is of in bevallingsverlof....
Bij ons was de regel dat wanneer je kinderbijslag kreeg van die maand, en ze dus ten laste zijn, er allimentatie betaald werd. Geen kinderbijslag, geen allimentatiegeld. En dan is zelfs de regel dat als ze werken, ze hun loon mogen houden dat ze mogen sparen voor als ze op eigen benen willen staan. En dan heb ik ze ook nog zeer lang ten laste zonder dat hun andere ouder nog één euro dient voor te betalen. Bovendien heb ik ook de kosten van hun rijbewijs, verplichte reizen met school, enz.... alleen betaald en hun orthodont, enz..... Als je gescheiden bent, en kinderen hebt, is het langs beide kanten wat water bij de wijn doen. Ik probeer de kinderen zo weinig mogelijk hinder te laten ondervinden bij het feit dat ze gescheiden ouders hebben. het is voor de ouders niet altijd even makkelijk, maar voor de kinderen ook niet