Bilocatie + veranderen school

ThinkPink12
Topic Starter

Bilocatie + veranderen school

#1 , 15 mei 2014 12:12

hoi iedereen!

Even een vraagje hoe jullie het zien...

mijn vriend heeft een omgangsrecht voor zijn dochter als volgt: de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen.
De enige reden waarom geen week/week werd uitgesproken in november is omdat de dochter te jong was en de communicatie niet goed was tussen de ouders.

In juni wordt de dochter 3 jaar en gaat sinds februari naar school. De rechter had ouderschapsbemiddeling opgelegd, maar de moeder wil er niet aan deelnemen. De communicatie verloopt 'iets' vlotter, maar er is nog werk aan.

In september zou mijn vriend terug naar de rechtbank gaan om nogmaals een week/week regeling te bekomen + hij is in het verleden akkoord gegaan met de schoolkeuze (dicht bij de moeder), na veel bekvechten. Wij hebben het een kans gegeven, maar we moeten zeggen dat het heel moeilijk is om telkens naar die school te rijden. We verliezen heel veel tijd en dat is niet leuk voor ons, maar ook zeker niet voor het dochtertje.

Ik ben enkele weken bevallen van een dochter en ook toekomst gericht zou het beter zijn dat we een school nemen die in het midden ligt, zodat onze dochter later ook naar die school kan gaan.

Zou de rechter dit ook zo bekijken of maken we helemaal geen kans? Ik hoor het graag!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 15 mei 2014 14:28

Ik zou denken dat je weinig kans maakt:
- hij is in het verleden akkoord gegaan
- er is niets essentieel (ongewild) veranderd in jullie leven (bv verlies job) of in het leven van de moeder dat een verandering van school vereist.
- voor een kind samen hebben jullie gekozen, daar hoeft zijn ex geen rekening mee te houden en de rechter ook niet. Dat een kind het moeilijker maakt, is zo, maar dat is een bewuste keuze geweest, waarvan je de gevolgen ook op voorhand kon inschatten.
- een school in het midden was vroeger vaak een optie, maar wordt tegenwoordig niet meer vaak uitgesproken door de jeugdrechter. Een kind in bilocatie heeft al twee sociale werelden en het is handiger als de school in een van die twee werelden ligt.

Maar: je kan de vraag altijd stellen! Probeer ze dan zeker goed te onderbouwen en argumenten te bedenken waarom je toen wel akkoord ging en nu niet meer.

Voor de week/week zie ik geen provbleem. Er is al bilocatie en nu het kindje wat ouder is, zal het ook handiger zijn dat het week/week is.

ThinkPink12
Topic Starter

#3 , 16 mei 2014 10:14

bedankt voor jouw reactie... het is inderdaad heel moeilijk wat de school betreft, maar zoals je zegt we kunnen het proberen!

En alles in het belang van het kind toch? Ok, wij hebben gekozen voor een tweede kindje, maar als ze er beide beter van worden zouden we misschien een kans maken.
Verder had de moeder het dochtertje al ingeschreven in een school zonder toestemming van de vader en omdat het dochtertje zou kunnen beginnen met school heeft hij ingestemd... maar ja we zullen we zien!
Het belangrijkste is nog steeds dat het een week/week regeling wordt ;)

bedankt!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”