ik zit momenteel in een situatie,waarvan ik niet goed weet wat ze me kunnen weigeren en wat niet.
ik ben op 11/11/2013 vader geworden van een prachtige dochter,en heb deze ook erkend en draagt dus ook mijn naam.
nu op kerstavond is het stukgelopen tussen mij en mijn toenmalige vriendin.
zij vertelde dat ik onze dochter mocht komen opzoeken zoveel als ik wilde,maar dat het kind niet met me meemocht.
daar wij niet zo goed meer overeen kwamen en dat ik ook vond dat ik ook het recht had om het kind mee naar mij thuis te nemen omdat ik ook familie heb die onze dochter graag zouden zien,ben ik op aanraden van mensen naar een advocaat gestapt.
sindsdien ontzegt zij alle contact (neemt gsm niet meer op,blokkeert me op facebook,antwoord niet op sms'en).
maar tegen haar advocaat zegt ze dat ik geen initiatief neem om onze dochter te kunnen zien,terwijl ik bijna dagelijks contact zoek.
kan dit tegen mij gebruikt worden?
nu ondertussen hebben haar ouders haar met haar kind op straat gezet,omdat ze onhandelbaar was,en logeert zij,samen met onze dochter bij een nicht van haar.
als ik haar dan probeer te bellen om haar hulp aan te bieden word ik uitgekaffert en zegt ze dat ik volwassen moet worden,ofdat ik onze dochter nooit meer zal te zien krijgen.
nu op 3 april gaat dit voorkomen in de rechtbank van tongeren,maar zij gaat haar aangetekende brief niet afhalen op de post,wat zal er gebeuren als zij niet aanwezig is ?
zijn er mogelijkheden dat ze het zover krijgt dat ik ons kind niet meer zal zien?
of is de kans groot dat de rechter beslist dat ik mijn kind enkel bij de moeder thuis mag bezoeken?
kan het een probleem zijn dat onze dochter nog zo klein is ? we wonen tenslotte +- 40 minuten van elkaar.
met deze vragen zit ik al een tijdje en hoop met deze wat gerustgesteld te kunnen worden.
met vriendelijke groeten,
steff