Kinderen op internaat?

elisabeth
Topic Starter
Berichten: 18

Kinderen op internaat?

#1 , 10 jul 2007 13:11

Mijn ex wil 2 van onze 4 kinderen op internaat hebben. Wij hebben co-ouderschap en een verblijfsregeling van week/week. Kan hij dit alleen beslissen? Wat als hij ze buiten mijn weten inschrijft? We dragen elk voor de helft bij in de uitgaven van de kinderen, maar dit is een uitgave die ik absoluut niet kan dragen (200 euro per kind per maand!). Bovendien wil ik gewoon niet dat ze op internaat moeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
coucoudemalines
Berichten: 77

#2 , 10 jul 2007 14:27

Als u gedeeld ouderlijk gezag heeft, moet u alle beslissingen mbt de kinderen in gemeenschappelijk overleg nemen.
Noch uw ex, noch uzelf kan deze beslissing alleen nemen.
Indien er blijvend discussie bestaat, moet de rechtbank beslissen, maar daar wordt niemand beter van en een vergelijk is dus te verkiezen.

bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#3 , 10 jul 2007 14:56

U kan ook ipv naar de jeugdrechtbank te stappen de hulp inschakelen van een bemiddelaar in familiezaken. Deze persoon is een onafhankelijke derde die beide ouders helpt om tot een oplossing te komen voor hun meningsverschil en dit op zo'n manier dat iedere betrokkene zich goed voelt bij de oplossing. Een bemiddelaar helpt jullie om verder te kijken dan het standpunt van ieder en nodigt jullie uit om bekommernissen en betrachtingen te verwoorden zodat er - rekening houdend hiermee - een door beiden gedragen afspraak kan gemaakt worden.

Meer informatie omtrent bemiddeling is te vinden via www.juridat.be/bemiddeling of google het woord "ouderschapsbemiddeling".

Reclame

elisabeth
Topic Starter
Berichten: 18

#4 , 13 jul 2007 13:41

dank voor de verhelderende antwoorden. bemiddeling lijkt me aangewezen, en voor meer dan alleen maar de internaatskwestie.

Terug naar “Echtscheiding”