#5 , 13 jan 2014 10:08
Turaki,
ik snap volledig wat je zegt. En toch... Ik volg dit forum nu al meer dan 2 jaar. Ik lees heel veel verwijzingen naar (wet)teksten, maar in concreto kan je daar soms weinig mee.
Wetgeving is één manier om de zaken op te lossen (laat de hopen PV's maar opmaken waarin gemeld wordt dat dochter niet wil komen, wat lost dat in concreto op? Die man mist zijn dochter, daar kan geen PV tegen op!); de menselijke kant bekijken is minstens een even goed alternatief, lijkt me. Met wetteksten kan je 'eisen'. Maar uiteindelijk zijn we hier over mensen bezig, groot of klein. Dus: naast verwijzingen naar wetteksten kan je evengoed topic-schrijver aanmoedigen vol te houden en de zaak niet op de spits te drijven ('de rechtbank zegt dat ..., dus ik eis dat...'). Want wie wint daar uiteindelijk bij? Niemand.
Soit. Ik ben het niet eens met het feit dat er hier enkel 'juridisch' advies mag gegeven worden. Je hoeft niet persoonlijk te worden, daarvoor zijn er andere middelen. Maar wijzen op het feit dat er naast de theorie ook een praktijk-optie bestaat?
Maar ik herhaal, Turaki, ik begrijp waar je naartoe wil!
Qui sine peccato est, primus lapidem mittat.
Abyssus abyssum invocat...