wat is een expeditie

rulina
Topic Starter

wat is een expeditie

#1 , 01 jul 2007 00:59

Om een deurwaarder te kunnen laten uitvoeren, (achterstallige kosten, kosten die hij volgens vonnis moet betalen, maar niet betaald,......... index die nooit werd aangepast......) welke documenten zijn hiervoor nodig??
En aan welke voorwaarden moeten voldaan zijn ?? want blijkbaar is dat toch niet zo simpel
eind 2006 werden de expedities vonissen vrederechter en kortgeding opgevraagd. Ik heb deze ook moeten betalen. Zodat de deurwaarder zou kunnen uitvoeren
In mei werd mij gemeld dat er nog een probleem was er ontbrak er blijkbaar nog ??n
eind mei was deze opnieuw opgevraagd, werd mij gemeld, tot nog toe heeft men deze blijkbaar nog niet ontvangen????
Duurt dit zo lang??? :roll:
Wat is juist een expeditie ???
En van waar moet deze komen (ik dacht griffie?) of is het ook made in japan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 jul 2007 12:09

?Art.1380.De griffiers en de bewaarders van openbare registers verstrekken, zonder rechtelijke beschikking, daarvan UITGIFTE(=expeditie), afschrift of uittreksel aan allen die zulks verzoeken, tegen betaling van de hun toekomende rechten, op straffe van vergoeding van kosten en van schade.?De Koning bepaalt aan welke voorwaarden de mededeling of het afschrift van akten van onderzoek en van rechtspleging in criminele, correctionele en politiezaken en in tuchtzaken is onderworpen.?(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

?Art.1386.Vonnissen...kunnen alleen ten uitvoer worden gelegd op overlegging van de uitgifte...voorzien van het FORMULIER van tenuitvoerlegging...?(Ger.W.).

?Art.1377.De partij die zich een TWEEDE uitgifte wil doen afgeven...richt te dien einde een verzoekschrift aan de voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg?(Ger.W.).

Dit is nodig indien de eerste uitgifte zoek zou zijn.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”