Slachtoffer schijnhuwelijk

coucoudemalines
Topic Starter

#1 , 04 jul 2007 14:57

Vergeet de piste van "het schijnhuwelijk"; als zij zich daaraan schuldig zou hebben gemaakt, dan riskeert u net zo goed ter verantwoording geroepen te worden.

Wat is trouwens uw bewijs? U heeft 4 jaar als man en vrouw samengewoond, waar is de schijn? Alleen het feit dat ze niet-zo-lang na het verkrijgen van de nationaliteit haar biezen heeft gepakt, is maar dunnetjes om meteen over schijnhuwelijk te spreken...

Uw vrouw is ervandoor, hou het daar bij. Nu zeggen dat ze een asielzoekster was, die nooit gewerkt heeft, en alleen uit was op de Belgische nationaliteit, is vijgen na Pasen.

Men zal u vragen waarom dat u zich daar niet eerder aan gestoord heeft.

Dan blijft u met een doodgewone echtscheiding, waarbij u met gemeenschap van aanwinsten getrouwd bent. U moet aantonen dat het be?indigen van het huwelijk haar schuld is, en zal haar geen alimentatie moeten betalen. Maar daar zal een advocaat u beter over kunnen adviseren.

Cheerio

CCDM

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Yetie

#2 , 17 aug 2010 12:18

Deze post is al zeer oud,maar ik wil toch reageren voor de mensen die met een Afrikaanse willen huwen.
Heb mijn vrouw leren kennen in Benin,waar ze me zei dat ze er leed en me smeekte haar daar weg te halen.
Gezien in Belgie niet de mogelijkheid bestaat om haar eerst als toerist te laten blijven om elkaar te leren kennen,zijn we getrouwd.
Maandenlang elke dag bellen en zij maar klagen en maar wensen dat ze bij me was.
Tot de dag dat ze op Belgische bodem was!!
Elke dag ruzie en verwijten,na enkele maanden en omdat ze maar niet zwanger werd is ze van de ene dag op de andere vertrokken.
Het vervolg van dit verhaal is een exacte copy van hierboven.
Ze wordt hierin bijgestaan door Beninesen in Brussel,waardoor ik een opgezet spel en zelfs mensenhandel vermoedt.
In Benin zei ze me dat ze niemand kende in Belgie,maar al zeer snel had ze contact met deze mensen.
Mijn advokaat zegt dat schijnhuwelijk onmogelijk is omdat we sex hebben gehad.
Zo makkelijk is het dus om in Belgie tekomen wonen.
All you need is a big "snul",die zo goed is om met je te trouwen.

Mariette

#3 , 17 aug 2010 15:21

Mijn advokaat zegt dat schijnhuwelijk onmogelijk is omdat we sex hebben gehad.
Dus als je met iemand sex hebt gehad kan je met die persoon geen schijnhuwelijk meer afsluiten? Wat is dat voor zever?

De persoon die een schijnhuwelijk wil afsluiten zal zijn of haar hand er niet voor omdraaien om de andere partner de indruk te geven dat het over de liefde van zijn/haar leven gaat en DUS zo snel mogelijk sex willen om dat te bewijzen!
Het Vlaamse meisje dat ooit Abou Jahjah aan zijn Belgisch papiertje heeft geholpen, wist zèlf ook niet dat het over "schijn" ging, totat het papiertje binnengehaald was.

Indien echter BEIDE partners met volle bewustzijn een schijnhuwelijk aangaan (vb. voor een grote som geld), dàn is het waarschijnlijk dat er van sex geen sprake is, vermits er geen vorm van oplichting bij komt kijken. Partner A wil een papiertje en betaalt voor het showgebeuren een bepaalde som aan partner B.

In welke eeuw leeft die advokaat?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”