Eigen woning

vince
Topic Starter
Berichten: 5

Eigen woning

#1 , 26 jun 2007 21:50

Na een jaar gescheiden van bed en tafel te leven, ik in een appartement en mijn nu nog volgens de wet partner, in de eigen woning, is er eindelijk ruimte voor onderhandeling. De kwestie is het eigen huis, dat volgend jaar is afbetaald. Zij wil er blijven wonen, maar is financieel niet bij machte om mij uit te kopen. Punt van onderhandeling dus..... Voorstel van haar is: ik blijf in de woning wonen, neem de kosten van onderhoud en verbouwingen voor mij en na tien jaar verkopen we het huis, ieder de helft (waarbij de genoemde kosten verrekend worden). Ik hoef niet nu zonodig het geld te hebben, over 10 jaar is aannemelijk. Kan dan eerder stoppen met werken en is een aardige aanvulling op mijn pensioen.
Mijn vraag is: wie heeft er ervaring met zo'n constructie? Waar moet ik op letten, wat zijn de in- en outs, valkuilen etc.. Is zoiets bespreekbaar te maken bij een notaris en vast te leggen en voor te leggen aan de rechtbank? Graag jullie reacties. Thx

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding