ex rijdt met mijn auto rond

Alexia-Clara
Topic Starter

ex rijdt met mijn auto rond

#1 , 29 nov 2013 10:23

Beste, Sinds juli zijn we gescheiden, althans wonen we gescheiden want ik heb 20j met hem samengeleeft zonder
trouwen of samenlevingscontract. Dus zijn domicilie staat nog op mijn adres hoewel hij hier nooit meer is.
Hij rijdt rond met mijn auto, de auto staat op mijn naam, de verzekering op zijn naam.
In de boedelverdeling zou de auto naar hem gaan, maar de keuring moest nog gebeuren.
Nu is het probleem dat hij mij de auto niet meer geeft om naar de keuring te gaan, zodoende kan ik hem niet
op zijn naam laten zetten. Hij heeft er andere sloten laten opzetten, die waren versleten, dus de auto weer
terugnemen is niet mogelijk door mij.
Hoe kan ik dat aanpakken om die auto terug te krijgen of van naam te veranderen?
Wat zijn de gevolgen straks als de autobelasting binnenkomt?
Er zijn ook al heel wat boetes binnengekomen op mijn naam.
Zijn er nog andere mogelijke gevolgen die ik niet overzie?

Inmiddels zitten we bij bemiddeling om de scheiding af te werken, maar de kinderen en
andere zaken komen steeds voor en dan is de tijd om.

Ik hoop hier tips te krijgen om tot een snellere afhandeling te komen.
Grote dank alvast om te lezen en reageren!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 nov 2013 10:55

Het snelste maar misschien juridisch geen goed idee is gewoon de achterplaat af schroeven en onmiddellijk in de bus gaan deponeren in een D.I.V kantoor, in alle provinciën zijn er, daar mee heb je u wagen niet terug maar heeft hij ook geen wagen meer !

Binnen de acht dagen krijg je bericht dat hij geschrapt is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wingman

#3 , 29 nov 2013 12:31

Je kan de nummerplaat ook gewoon in een brievenbus van De Post droppen.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Reclame

Franciscus

#4 , 29 nov 2013 12:32

U hebt de PV overtreding toch steeds teruggestuurd met de gegevens van de werkelijke bestuurder.

j.demoor

#5 , 01 dec 2013 08:40

“Art.577-2.§ 1. Bij ontstentenis van overeenkomsten en van bijzondere bepalingen, wordt de eigendom van een zaak die onverdeeld aan verscheidene personen toebehoort, geregeld als volgt : § 2. De onverdeelde aandelen worden vermoed gelijk te zijn...”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

Dit geldt ook voor : ‘Hij rijdt rond met mijn auto, de auto staat op mijn naam, de verzekering op zijn naam.‘

Voornoemd vermoeden kan weerlegd worden door te bewijzen dat die auto exclusief uw eigendom is,spijts “Art.2279.Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als (eigendoms)titel...”(B.W.).
“Art.732.Indien een van hen het(=oproeping in minnelijke schikking),zelfs mondeling verzoekt,worden de partijen bij gewone brief van de griffier opgeroepen om...te verschijnen op dag en uur door de rechter bepaald."(Gerechtelijk Wetboek).
Verzoek die oproeping van de bezitter van de auto aan de griffier van de rechtbank van eerste aanleg . Komt geen minnelijke schikking tot stand,dagvaard hem dan voor dezelfde rechter.

“Art.67bis.Wanneer een overtreding van deze wet en haar uitvoeringsbesluiten is begaan met een motorvoertuig, ingeschreven op naam van een natuurlijke persoon, en de bestuurder bij de vaststelling van de overtreding niet geïdentificeerd werd, wordt vermoed dat deze is begaan door de titularis van de nummerplaat van het voertuig. Het vermoeden van schuld kan worden weerlegd met elk middel.”(16 MAART 1968. - Wet betreffende de politie over het wegverkeer).

‘Er zijn ook al heel wat boetes binnengekomen op mijn naam’

Toon de afzender onverwijld aan dat u niet de overtreder was onder meer met kopie van uw oproeping in minnelijke schikking.

Aan de afzender van de verkeersbelasting toont u op dezelfde wijze aan dat u niet meer de bezitter van het voertuig bent en het ook niet meer zal wordenl.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus

#6 , 01 dec 2013 16:34

Gezien hij ook niet meer op uw adres woont laat hem dringend afschrijven via controle door kwartierinspecteur en vaststelling procedure ambtelijke afvoering bij Collegiaal Besluit.
Laat tevens PV opstellen wegens inbreuk bevolking.

Alexia-Clara
Topic Starter

#7 , 12 dec 2013 13:04

Dank je wel voor de vele reacties, ik kan ermee verder!

Terug naar “Echtscheiding”