Allen,
ik heb een vraagje.
Ik zit momenteel midden in een scheidingsprocedure met eot en we zijn reeds de eerste maal voor de rechtbank verschenen. In het EOT staat dat ik mijn ex maandelijks mag terug betalen met een minimum bedrag en een maximum termijn. Nu heb ik van mijn ouders wat spaargeld geleend om de bestaande kredieten op mijn kosten te dichten zodat zij zonder schuld vertrokken is. Een van die kredieten was voor een caravan die dan volgens het eot ook mijn eigendom geworden is.
Nu belde mijn ex mij gisteren dat ze nu zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld wil en dat ik de caravan dan maar moet verkopen om haar dit te geven. Daarom mijn vraag, kan zei dit eisen of is wat in het eot staat bindend? Ze zegt dat ze de tweede keer niet wil tekenen bij de rechtbank als ik niet aan haar eisen tegemoet kom. Volgens haar heeft ze het eot toen getekend omdat ze zogezegd medelijden met me had en zo snel mogelijk wou vertrekken.
Hopelijk kunnen jullie me goede raad geven wat ik hiermee moet doen, het liefst zou ik haar in de mate van het mogelijk al een klein deel van het terug te betalen geld willen betalen maar ik zou ook de caravan willen houden omdat de kinderen er zo graag mee op reis gaan.
Alvast bedankt.
mvg,
Stefan