hoelang kan myn man wachten met betalen

ejoso
Topic Starter
Berichten: 11

hoelang kan myn man wachten met betalen

#1 , 17 jun 2007 11:38

hallo
ik ben onlangs in de steek gelaten van myn man
we waren tien jaar samen waaronder 6 jaar getrouwd
ben 44 jaar heb 5 kinderen en al 10 maanden de ziekebond met hernia,s
waaronder al een nekoperatie ga waarschynlyk invalide verklaart worden
hy steekt al de schuld op my en geeft de echtscheiding ingediend ik zou overspel plegen haha het is waarschynlyk zyn bedoeli,ng om zo het onderhoudsgeld voor my te ontlopen
op 27 mei komt voor in de rechtbank
zal ie lang moeten wachten om te betalen voor my en de kinderen of zal ie dat maanden kunnen ontlopen
dank
eenvoud siert de mens
waarom leven zo moeilyk maken alst zo mooi kan zyn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 18 jun 2007 10:11

?Art.1039.De beschikkingen in kort geding...zijn uitvoerbaar bij voorraad niettegenstaande verzet of hoger beroep...Art.1280 De voorzitter van de rechtbank...,rechtsprekend in kort geding, neemt...kennis van de VOORLOPIGE maatregelen die betrekking hebben op de persoon, op het levensonderhoud en op de goederen, zowel van de partijen als van de kinderen...Art.1386.Vonnissen...kunnen alleen ten uitvoer worden gelegd op overlegging van de uitgifte...voorzien van het formulier van tenuitvoerlegging...?(Gerechtelijk Wetboek).

Het vonnis kan m.a.w. door een gerechtsdeurwaarder worden ten uitvoer gelegd zodra het is uitgesproken,ook al is het een verstekvonnis en ook al gaat de veroordeelde in hoger beroep.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

polka
Berichten: 5

#3 , 18 jun 2007 21:43

hy steekt al de schuld op my en geeft de echtscheiding ingediend ik zou overspel plegen haha
Wat daar zo grappig aan is begrijp ik niet goed, moa ?oit!

Als gezinshoofd krijgt U toch een verhoogde ziekteuitkering EN dito kinderbijslag? WAAROM zou je man dan nog(noch?) onderhoudsgeld voor JOUW moeten betalen?

Reclame

ejoso
Topic Starter
Berichten: 11

#4 , 19 jun 2007 07:04

hier een woordje uileg
waarom ik haha zy lydt al 10 maanden aan ehennai,s (dit is zeer pynlyk)
waaronder ik 5 maanden te bed lag
in februari een operatie heb ondergaan
wekelyks onder scanner en spycailisten zit
by kinni voor myn arm terug bewegelyk te maken
nog een zware operatie te wachten sta
invalide verklaart ga zyn
waar zou de kracht halen voor nog ne tweede man te onderhouden wxas al bly dat met al myn krachten die nog had myn gezin aandacht en liefde kon geven
ie geeft ons in plan gelaten zonder enige reden het is hy die waarschynlyk een scheve schaats ryd
als ie zyn
gezin in de steek laat ,is maar normaal dat ik moet kunnen overleven met de kinderen
eenvoud siert de mens
waarom leven zo moeilyk maken alst zo mooi kan zyn

ejoso
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 19 jun 2007 07:16

voor je voor oordelen hebt lees myn verhaal helemaal op op deze site
dan kun je je meschien voorstellen wat een leven ik en de kinderen de laatste jaren hadden
gelukkigge momenten konnen we tellen op een hand
dat je beseft hoe sterk men moet zyn om met zo iemand te kunnen samen leven en dat dit nu myn dank is
hoop voor iedereen die dit lees dat men dit nooit maar nooit moet meemaken in hun leven
eenvoud siert de mens
waarom leven zo moeilyk maken alst zo mooi kan zyn

Terug naar “Echtscheiding”