Even kort de situatie schetsen:
ik was niet getrouwd met mijn ex, ook geen samenwoningscontract. We hebben samen twee kinderen. We zijn indertijd in een akte, neergelegd bij de notaris, overeengekomen dat de kids in een week-week regeling beurtelings bij elke ouder zouden wonen. We zijn nooit verschenen voor een rechbank.
We zijn nu 5 jaar verder. Door (tijdelijke??) omstandigheden botert het niet meer tussen mijn zoon (10) en zijn vader. Ik heb geprobeerd te bemiddelen, maar dat wordt geweigderd door mijn ex. Mijn zoon zegt nu dat hij niet meer terug wil naar zijn vader.
Ik heb totaal geen idee wat ik moet doen. Ik weet niet hoe ik op mijn zoon zijn vraag kan ingaan. Moet ik een procedure opstarten bij de jeugdrechtbank? Is mijn zoon oud genoeg om gehoord te worden door de rechtbank? Want alle verhalen die hij mij vertelt, ik weet niet of dat voor een jeugdrechter, als ik die verhalen "van horen zeggen" opnieuw vertel, serieus genomen gaat worden (mijn ex ontkent alles en het gaat niet om misbruik of verwaarlozing die sporen achterlaten)
Alvast bedankt voor jullie antwoorden