Goeiedag,
Momenteel heeft mijn ex nog een achterstand van 4500 ? alimentatie en diverse kosten van de kinderen ( zoals in vonnis beschreven staat ). In november 2006 is hij dan ook schuldig bevonden voor familieverlating en staat dit bedrag ook vermeld in dit vonnis. Hij heeft ook enkele maanden voorwaardelijk gekregen en een paar andere verplichten (zoals verplicht hulp zoeken bij OCMW ) .
We zijn nu juli 2007, ondertussen staat hij nog eens 6 maand achter met alimentatie ( bovenop vorig bedrag ) en is er nog geen enkele poging geweest om de betalingsachterstal te verminderen. Er is ook nog geen enkel nieuws van een probatie-assistent en omdat mijn ex als 'slachtoffer' beschouwd wordt, krijg ik nergens informatie over.
Ik heb 2 vragen hieromtrent :
1) Wat kan ik nu nog meer doen dan weeral eens klacht gaan neerleggen en nog maar eens maanden te wachten?
2) Hij spreekt nu van collectieve schuldbemiddeling via een beslagrechter. Ik heb al vanalles gehoord van zulke toestanden, kan deze rechter zomaar een deel van deze achterstal kwijtschelden. Of bvb een afbetalingsplan van 25? per maand opleggen zodat het nog duurt tot in 2040 vooraleer alles terugbetaalt is?
Iemand ervaring met deze situatie die ook nog alimentatie moet krijgen van die persoon ?
Alvast bedankt voor de reactie,
Een mama ...