boedelverdeling vs contact ex-vrouw, ex-vriendin

wim80
Topic Starter

boedelverdeling vs contact ex-vrouw, ex-vriendin

#1 , 31 mei 2013 09:09

Hallo,

Ik heb een ex-vrouw en een ex-vriendin. Met mijn ex-vrouw zijn de eerste gesprekken (na 5 jaar) opgestart i.v.m. boedelverdeling.

Mijn ex-vriendin wil echter terug een relatie met me aangaan maar ik ben hier niet op ingegaan en zal dit toekomstgewijs ook niet doen. Om mij terug te winnen had mijn ex-vriendin het lumineuse idee om mijn ex-vrouw te contacteren via Facebook. Mijn ex-vriendin heeft me er vervolgens volledig doorgesleurd met allerlei leugens (bv: dat ik haar bedrogen heb, dat ik zaken heb ontvreemd, enz.). Dit om het vertrouwen te winnen van mijn ex-vrouw om zo informatie te weten te komen van haar manier van aanpak m.b.t. boedelverdeling. Nadat mijn ex-vriendin deze informatie kreeg van mijn ex-vrouw wou ze de print-outs (screenshots van de berichten) aan mij geven. Dit heb ik niet aanvaard en gezegd dat ze met dit gedoe diende te stoppen.

Nu heeft mijn ex-vriendin alles bekend aan mijn ex-vrouw, nl. dat ze contact met haar zocht om zo informatie te verkrijgen en door te spelen aan mij met als doel het terugwinnen van mij. Mijn ex-vriendin heeft ook tegen mijn ex-vrouw gezegd dat ik deze informatie niet heb aanvaard. Mijn ex-vrouw heeft tegen haar gezegd dat ze deze info zal aanwenden i.v.m. boedelverdeling, rechterlijke procedures, enz.

Verder dien ik nog te melden dat alle communicatie tussen hen onderling steeds gebeurde via Facebook.

Heeft mijn ex-vrouw nu een stok om mee te slagen, dit terwijl ik deze informatie niet heb aanvaard en ik geen vragende partij was?
Indien bovenstaande vraag positief wordt beantwoord, wat kan ik hier tegen doen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2013 18:40

U kan tegenover uw ex vriendin een klacht indienen inzake lasterlijk aantijgingen laster en of eerroof.
Mogelijk zelfs inzake afpersing ...
maar dan moeten de feiten kenbaar zijn gemaakt aan meer personen dan jullie drie.
Qua afpersing voor feiten die strafbaar zijn dus goederen, titels of zaken promesses laten overhandigen
het ALS ... DAN principe.
En op wat gaat uw ex vrouw zich dan baseren.....

wim80
Topic Starter

#3 , 03 jun 2013 15:45

Bedankt Franciscus!

Zolang mijn ex-vrouw hier niets van tegen mij kan gebruiken, ben ik tevreden. Aangaande mijn ex-vriendin laat ik alles zo, losstaand van haar aanpak, waren haar bedoelingen om me te helpen. Ook al heb ik deze info niet aanvaard. We zullen het onder de noemer "vrouwenlogica" klasseren ;-)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2013 19:08

U kan daarvan geen screen-prints maken?
Als u een advocaat hebt met deze bespreken hoe best aan te pakken.

Terug naar “Echtscheiding”