Uitspraak jeugdrechtbank

Michel
Topic Starter
Berichten: 5

Uitspraak jeugdrechtbank

#1 , 09 jan 2006 20:21

Vandaag ben ik moeten verschijnen voor de jeugdrechtbank omdat mijn ex de procedure gestart had om het Ouderlijk Gezag te eisen met ruim omgangsrecht (wat in feite niet meer is dan 1 keer om de 2 weken een weekend) en het verkrijgen van alimentatie. Dit tegen alle gemaakte afspraken en overeenkomsten in die we onderling besproken hadden. Maar op de dag van de verhuis is er een incident geweest met haar moeder die zich ontieglijk belachelijk heeft gemaakt. Mijn ex wordt nu onder druk gezet door haar moeder om deze procedure voor onze 8-jarige op te starten om deze manier haar gram te halen. Maar goed, mijn vraag is eigenlijk wat ik kan verwachten. De procureur gaf een advies waarin de eisen van mijn ex ingewilligd worden en een maatschappelijk onderzoek dient opgestart te worden. Uitspraak en vonnis op eind deze maand. Is deze procedure normaal of krijg ik voordeel van de twijfel doordat de rechter het advies van de procureur niet meteen bekrachtigd heeft ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 10 jan 2006 12:00

het advies is niet bindend anders was het een uitspraak en die kan enkel de rechtbank doen, maar meestal word dit wel gevolgd.
wat jij kan en moet doen is eerlijk zijn op de rechtbank en alle bewijzen dat je wel goed voor je kind zorgt meenemen. en ook duidelijk laten voelen dat je ex-schoonmoeder de opstoker is. zelfs proberen uit te lokken dat zij dit toegeeft, maar wel zonder ruzie te beginnen maken. laat dat aan haar over. en neem in je achter hooft mee dat er veel ouders zijn die naar de rechtbank stappen om hun ex te pesten. de meeste halen hun ongelijk en sommige verliezen zelf wat ze daarvoor hadden. dus niet wanhopen

Peter
Berichten: 6
Locatie: Antwerpen

#3 , 10 jan 2006 12:46

Laat je in elk geval bijstaan door een degelijk advocaat.
Spijtig genoeg hangt veel ook af van welke rechter over jouw zaak oordeelt.
Er zijn er nog altijd bij die resoluut de, voor mij compleet achterhaalde, kaart trekken van kindjes bij de moeder en vader mag betalen en tevreden zijn met een bezoekje om de 2 weken.
Hopelijk kom jij er beter uit.
Nogmaals, zoek jezelf een goed advocaat die je de situatie kan schetsen zoals ze echt is.
Veel sterkte en ik duim voor jou.

Reclame

Michel
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 11 jan 2006 14:51

Aan diegenen die al gereageerd hebben, alvast bedankt.
Ik wil nu echter een nieuwe wending aan het ganse verhaal toevoegen .. Ik ben er achter gekomen dat mijn ex een relatie is aangegaan en nu zo snel mogelijk het ouderlijk gezag wilt bekomen om daarna met haar relatie naar buiten te kunnen komen. Met andere woorden, het kind wordt hier gebruikt om de gevolgen van de bekendmaking van haar exploot te vergoeilijken. Plots is mij duidelijk waarom de eerder gemaakte, weliswaar mondelinge, afspraken voor haar niet meer te aanvaarden zijn.
Heeft er iemand een idee of ik dit nieuwe gegeven alsnog kan gebruiken om mijn eisen kracht bij te zetten ? Ook ondanks deze verrassende wending wil ik enkel en alleen mijn rechten (co-ouderschap met bilocatie) afdwingen. Heb ik nu een zeer sterk wapen of helpt mij dit totaal geen stap vooruit in dit alles ?
Laatst gewijzigd door Michel op 11 jan 2006 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.

sperwer
Berichten: 1155

#5 , 11 jan 2006 15:50

sorry heb het verwijdert
Laatst gewijzigd door sperwer op 11 jan 2006 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 11 jan 2006 16:24

sperwer

Wat staat er dan in dat tegen mij gebruikt kan worden ?? Indien dit daadwerkelijk zo is dan hoor ik het graag, maar ben me voorlopig van kwaad bewust ..

Alvast bedankt.

Michel
Topic Starter
Berichten: 5

#7 , 11 jan 2006 17:23

Sperwer

Ik heb mijn bericht nogmaals grondig bekeken en ik heb een kleine wijziging aangebracht. Hopelijk de goede ;-) ..Alvast bedankt voor de goede raad.

Is er nu nog iemand die mijn vraag kan beantwoorden of ik hiermee een sterk wapen bezit of niet ?

Bedankt!!

sperwer
Berichten: 1155

#8 , 11 jan 2006 19:02

dat zij een andere relatie heeft is iets dat je echt niet kan gebruiken op de rechtbank in verband met je kind. enkel indien het met een crimineel zou zijn.

gescheiden vaders

#9 , 12 jan 2006 14:45

Michel,

kan je mij een priv?-bericht sturen? Ik wil je wat melden i.v.m. het co-ouderschap dat je vraagt.

Terug naar “Echtscheiding”